سردار غلامعلی حیدری گفت: دشمن به دنبال ایجاد مشکل در نسل شیعه است و چون به خاطر افکار عمومی نمی تواند حمله نظامی کند، با اقدامات پدافند غیرعامل این کار را انجام می دهد.
کد خبر: ۸۵۲۷۳۷۴
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، در کارگاه تخصصی آموزش فرماندهان حوزه های بسیج کارگری کشور که طی سه روز متوالی در تهران برگزار شد، سردار غلامعلی حیدری که به عنوان معاون پدافند غیر عامل کشور در بسیج دعوت شده بود، با اشاره به خصوصیات شهید ترکی، شهید شاخص سال 94 بسیج کارگری گفت: شهید حسینعلی ترکی که از کارگران ذوب آهن اصفهان بود، در جنگ نظامی، اسلحه نظامی دست گرفت و جنگید، و امروز که جنگ اقتصادی است، باید ما در این عرصه جهاد کنیم.

وی ادامه داد: کاری که شهید ترکی در شرایط آن زمان انجام داد و بر نفس خود غالب شد و با فروش اتوبوس خود، مدرسه ساخت، حقیقتاً یک کار بزرگ بود؛ چرا که در آن زمان و آن فضای خفقان که هیچ روحیه جهادی عمومی وجود نداشت، بزرگترین جهاد را انجام داد.

سردار حیدری با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت دفاع مقدس و ماندگاری ارزش های آن این است که فرماندهان همیشه  پیش قدم  رزمندگان حرکت می کردند و فرماندهان، فداکارترین و اثرگذارترین افراد بودند، تصریح کرد: وجدان کاری شهید ترکی به حدی بوده که وقتی تنها فرزند پسرش فوت می‌کند به خاطر رزمندگان، جنازه را به همسرش سپرده و می گوید: من امانت بزرگتری (رزمندگان) در دست دارم که مجبورم به خاطر آنان بازگردم و همان روز به جبهه بر می‌گردد.

معاون پدافند غیرعامل کشور در بسیج افزود: این انقلاب به راحتی به دست نیامده و به خاطر فداکاری های عزیزانی چون شهید ترکی به اینجا رسیده است.

فرمایشات حضرت آقا در باب پدافند غیر عامل در قالب کتابی به عنوان نقشه راه

ایشان در ادامه سخنان خود در رابطه با موضوع پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیر عامل موضوع مهمی است که حضرت آقا بارها بر آن تاکید نموده اند. فرمایشات حضرت آقا در باب پدافند غیر عامل در قالب کتابی به عنوان نقشه راه چاپ شده است. انتظار ایشان نیز از پدافند غیر عامل این است که کاری کنند که کشور در مقابل حملات، از درون مصون باشد و حتی اگر دشمن حمله بکند ما مصون باشیم.

هدف از حمله ایجاد نارضایتی در بین مردم

وی ادامه داد: دشمن ، امروز در حملات خود به زیر ساخت ها آسیب می زند تا ایجاد نارضایتی کند. حتی حملات سایبری هم جزو همین حملات است و با انتشار یک ویروس رایانه ای به زیر ساخت بانکداری کشور، می تواند کشور را فلج کند. لذا ابتدا در پدافند غیر عامل از این موارد پیشگیری می کنیم. همچنین یکی از اهداف جنگ بی قاعده ، ایجاد فاصله بین مردم و دولت است که حمله به صدا و سیما، حمله به سایت های هسته ای، حمله به برنامه پرواز هواپیماها و کشتی ها و سیستم رایانه ای ادارات و ... همگی جزو حملات پدافند غیر عامل است. از نظر پدافندی، مراکز و حوزه ها سه دسته اند :

حیاتی : اگر اتفاقی بیفتد کل کشور فلج می شود .
حساس : اگر اتفاقی بیفتد منطقه ای از کشور فلج می شود .
مهم : اگر اتفاقی بیفتد مراکز موجود در یک یا چند بخش دچار مشکل می شوند .

ویروس استاکس نت یکی از حملات به سایت هسته ای بود

سردار حیدری با اشاره به ویروس استاکس نت که یکی از این اقدامات و حملات به  سایت های هسته ای بود وی در ادامه گفت: یکی دیگر از تهدیدات نوین و حملات، تهدید زیستی است. دشمن ما دنبال این است که نسل شیعه را دچار مشکل کند و چون به خاطر افکار عمومی نمی تواند حمله نظامی کند، با اقدامات پدافند غیر عامل این کار را انجام می دهند مثل (شیوع بیماری ها، حملات سایبری، خون آلوده و گوشت آلوده و ... ).

بسیج،دیده بان اتفاقات پدافندی

وی در ادامه افزود: ما باید مراقب باشیم؛ چرا که دیده بان اتفاقات پدافندی، بسیج است. این اتفاقات، تصادفی نیست و همگی برنامه های اسرائیل و آمریکا و ... است  تا به اهداف خود برسند. لذا در تمام ادارات و کارخانجات و کارها باید واحد پدافند غیر عامل تشکیل شود و بسیج به عنوان دیده بان آسیب ها باید عمل کند.

وظایف بسیج در حوزه پدافند غیر عامل

سردار حیدری در خصوص وظایف بسیج در حوزه پدافند غیر عامل به موارد زیر اشاره کرد:

 تهدید شناسی و دشمن شناسی در زیر ساخت های اساسی کشور در دستگاه های اجرائی
مشارکت و حضور در شورای کمیته پدافند غیر عامل دستگاه های اجرائی
همکاری در مدیریت بحران در شرایط اضطراری
فرهنگ سازی آموزش و اطلاع رسانی
مشاوره تخصصی کمک به اداره دستگاه ها در شرایط بحران
مشارکت در برقراری امنیت و با کمک به حراست ها
سازماندهی نیروی انسانی در حوزه های ( حیاتی، حساس و مهم )
تمرین رزمایش و آمادگی

انتهای پیام/

ارسال نظرات