خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: اجراي طرح‌هاي «ضيافت الهي» و «نشاط معنوي» از بيست و هفتم خردادماه در استان سمنان آغاز مي شود.
کد خبر: ۸۵۲۷۰۹۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با محوريت اجراي طرح نشاط معنوي و ضيافت الهي در استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: همه ساله با آغاز ايام تابستان به منظور غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌هاي متعددي توسط دستگاه‌هاي مختلف اجرايي استان سمنان برگزار مي شود.

وي افزود: امسال نيز سازمان اوقاف استان در صدد اجراي دو طرح نشاط معنوي و ضيافت الهي در ايام تعطيلات با هدف تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان كرد: معرفي بقاع متبركه،‌ بهينه‌سازي اوقات فرافت جوانان و نوجوانان و تقويت باورها ديني و اعتقادي از جمله مهمترين اهداف اين طرح‌ها در جوار بقاع متبركه است.

واحدي با اشاره به آغاز ثبت نام‌ها از 10 خرداد تا 26 خرداد ماه جهت حضور در طرح نشاط معنوي گفت: اين طرح از 27 خردادماه آغاز و تا 15 مرداد ماه به مدت 50 روز در رده‌هاي سني 7 تا 18 سال در سه مقطع تحصيلي ابتدايي، ‌راهنمايي و دبيرستان به صورت تفكيكي و مجزا برگزار مي‌شود.

وي عنوان كرد: در طرح نشاط معنوي سعي شده است از مربيان متخصص و متعهد در رشته‌هاي مختلف هنري و ورزشي بكارگيري شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بيان اينكه تعداد 20 بقعه متبركه به اجراي طرح نشاط معنوي در استان سمنان اختصاص يافته است، گفت: برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي اجراي اين طرح به صورت هفتگي به صورت جداگانه با توجه به اقتضائات زماني و موقعيت جغرافيايي بقعه‌هاي متبركه برگزار مي‌شود.

واحدي افزود: برگزاري انس با شهدا، صحيح خواني قرآن براي دانش‌آموزاني كه به سن تكليف رسيده‌اند، غباروربي مساجد، ‌روايتگري دفاع مقدس، برگزاري اردوهاي تفريحي و آزمون نهايي در پايان اجراي طرح به منظور تشويق و تجليل از مربيان و دانش‌آموزان برتر از جمله برنامه‌هايي است كه در طرح نشاط معنوي اجرا مي‌شود.

وي در ادامه در خصوص اجراي طرح ضيافت الهي در استان سمنان با آغاز ماه مبارك رمضان گفت: 40 بقعه متبركه در استان سمنان ويژه برگزاري اين طرح به منظور استفاده از ظرفيت معنوي ماه رمضان، استفاده از بقاع و تبديل آنها به قطب فرهنگي، تقويت باورهاي اعتقادي، ايجاد فضاي معنوي و مبارزه با تهاجم فرهنگي دشمنان در استان با محوريت بقاع در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به برنامه‌هاي اجرايي تدوين شده در طرح ضيافت الهي اشاره كرد و افزود:‌ برگزاري محافل انس با قرآن با حضور قاريان بين‌المللي از كشور مصر، آيين عزاداري مولاي متقيان حضرت علي(ع)، برگزاري وي‍ژه برنامه سفره‌هاي افطاري ساده اقامه نماز جماعت در جوار بقاع متبركه، اجراي برنامه‌هاي سخنراني و بيان احكام شرعي و برگزاري مراسم ادعيه همچون دعاي افتتاح و ابوحمزه ثمالي از جمله عناوين برنامه‌ها در طرح ضيافت الهي است.

واحدي با اشاره به برپايي 9 خيمه‌ معرفت در استان سمنان گفت: در اين طرح نيز غرفه‌هاي متعددي از جمله غرفه پاسخگويي به شبهات شرعي، مشاوره با حضور روحانيان متخصص،‌ گفتمان ديني،‌ مشاوره وقف جديد، تصحيح قرائت صحيح و قرآن بخوان جايزه بگير داير خواهد شد.

وي در پايان با بيان اينكه 510 عنوان برنامه در قالب دو طرح ضيافت معنوي و نشاط معنوي در استان برگزار مي شود، افزود: از اين تعداد 420 عنوان برنامه در طرح ضيافت الهي و 90 عنوان برنامه مربوط به طرح نشاط معنوي است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها