استاد حوزه و دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه خداوند راه رسیدن به سعادت را به انسان نشان داده است، گفت: برای رسیدن به سعادت باید در اعمال و رفتار خود تفکر و تدبر کنیم و همواره حسابرس کردار خود باشیم.
کد خبر: ۸۵۲۷۰۴۰
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، حجت الاسلام محمد نجم در جمع بسيجيان پايگاه ام البنين (س) سمنان با بیان اینکه شیطان قبل از آنکه از بهشت رانده شود شش هزار سال خداوند را عبادت کرد و مقام او آنقدر بالا بود که به فرشتگان دیگر درس می‌آموخت، تصریح کرد: خداوند برای مقابله انسان با شیطان نعمت عقل را عطا کرد؛ تا به وسیله آن در مقابل شیطان و وسوسه‌های او به راحتی تسلیم نشود.

وي یادآور شد: از دیگر نعمت‌های خداوند متعال می توان اختیار را نام برد؛ که به وسیله‌ آن انسان توانایی تصمیم گیری در مقابل وسوسه‌های شیطان را دارد؛ همانا خداوند به فرشتگان دستور داده است تا در مقابل هر کار خیر 10 برابر آن ثواب را ثبت شود؛ چرا که آن فرد توانسته در مقابل شیطان ایستادگی و آن کار خوب را انجام دهد.

اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: صلوات یکی از میانبرهایی است که می‌تواند انسان را به بهشت نزدیک کند؛ بنابراین باید قدر لطف و رحمت خداوند را بدانیم و با اندکی تفکر در اعمال و رفتار خود راه سعادت را پیش بگیریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها