صبح امروز حضرت آیت الله قرهی از اساتید برجسته اخلاق در ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) سخنانی را ایراد فرمودند.
کد خبر: ۸۵۲۷۰۳۰
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ایشان صحبت های خود را اینگونه آغاز کرد که انسان اشرف مخلوقات است و با مبارزه با نفس خود و روی آوردن به تقوای الهی انشاءالله آن نفس عماره را خنثی خواهد کرد .

قرهی افزود: بالاترین ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است که تنهاترین ذکری است که احتیاجی به اذن ندارد.

ایشان در ادامه گفت اخلاق ظرف دین است و تنها ترین راهی است که می تواند انسان را به راه حقیقی برساند،خداوند متعال خطاب به حضرت داود(ع) می فرماید:اگر بندگان من میدانستند که من چقدر آنها را دوست دارم حتی از دوست داشتن والدین به آنها جان به جان آفرن تسلیم می کردند.

وی در مورد اینکه چرا انسان از احسن به افسل سوق داده می شود،از مولانراقی روایتی را مطرح کرد که می گفت:در قیامت حیواناتی هستند که سرشان را بالا می گیرد و به انسان ها می گویند من همین که بودم هستم تو چرا اینگونه ای که متاسفانه بعضی از انسانها همش به دنبال جمع مال و دیگر چیزهای فانی هستند و این همه مردگان را نمی بینند که دست خالی این دنیا را ترک می کنند و فقط اعمالشان توشه راهشان است.

وی افزود:خداوند متعال برای جبران اشتباهات بندگانش روزها و ماه هایی را به وجود آورده است که در آن فرشتگان فریاد می زنند که همه درب های رحمت باز است مانند ماه رجب که ماه شستشو گناهان است،ماه شعبان که ماه پوشش لباس تقواست و ماه رمضان که ماه دعوت به مهمانی خداست.

ایشان در مورد فضیلت ماه مبارک رمضان فرمود:خداوند در این ماه تشویقی می دهد مانند خواندن یک آیه قرآن که معادل ختم کل قرآن می باشد و دعا در هر لحظه از این ماه مورد استجابت خداوند متعال است.در ماه رمضان دنیای حلال از انسان گرفته می شود یعنی از اذان صبح تا اذان مغرب لقمه حلال خورده نشود یا با همسر خود همبستر نشود و... که هر انسانی اینها را رعایت کند عبدالله است.

حضرت آیت الله قرهی در پایان سخنان خود فرمود مردم زیاد به یاد امام زمان(عج) باشند و برای مادرشان فاتحه ای قرائت کنند و موقع خواب چند دقیقه ای را با امام زمان خویش صحبت کنند که حتما گره های فرد در زندگی اش باز خواهد شد.

ارسال نظرات