امام جمعه سنندج با بیان اینکه ماه رمضان،ماه خودسازی است،افزود: در این ماه، همه ما مهمان خدا هستیم و باید تمام وجوه زندگیمان، رنگ خدایی بگیرد.
کد خبر: ۸۵۲۶۹۶۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمان خدایی امام جمعه سنندج در خطبه های نماز جمعه با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان، ماه عبادت، تقوا و فرصتی مناسب برای کسب سعادتمندی اخروی و دنیوی برای مسلمانان است.

وی اظهار داشت: رمضان ماه میهمانی خداست چرا که در این ماه درهای رحمت الهی باز شده و مسلمانان می توانند از این ماه برای تقرب به خداوند نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه خودسازی است، افزود: در این ماه، همه ما مهمان خدا هستیم و باید تمام وجوه زندگیمان، رنگ خدایی بگیرد.وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فریضه ی نماز جمعه نیز اشاره کرد و گفت : درزمانی که نماز جمعه به پا داشته می شود باید دست از کار کشید و دعوت حق را لبیک گفت.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: آداب و شئونات ماه مبارک رمضان باید در جای جای جامعه و فضا و سیمای شهری دیده شود و کل جامعه باید متناسب با شان این ماه عزیز رفتار کند.

ماموستا خدایی با بیان اینکه این جمعه آخرین جمعه ماه شعبان و ورود به ماه مبارک رمضان است، گفت: امیدواریم با روزه‌داری و عبادت از ماه مهمانی خدا بهترین برکات را ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت: خودکفایی در عرصه تولید محصولات کشاورزی را زمینه ساز توسعه و تعالی کشور است و این مهم باید در دستور کار مسئولین استانی و کشوری قرار گیرد.

خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج به فلسفه نماز جماعت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سلمانان باید حضور و شرکت در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه را همواره مد نظر قرار داشته باشند و با این اقدام وحدت و همدلی را به بهترین شکل ممکن در جامعه نشان دهند.


ارسال نظرات