معاون امور تالاب‌های سازمان محیط زیست عنوان کرد

برگزاری سیزدهمین اجلاس کنوانسیون رامسر در دوبی؛ تغییر اقلیم تهدیدکننده تالاب‌ها

معاون امور تالاب‌های سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه سیزدهمین اجلاس کنوانسیون رامسر در دوبی برگزار می‌شود، گفت: تغییر اقلیم و کمبود آب موضوع تهدیدکننده تالاب‌ها محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۶۹۵۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود باقرزاده کریمی  در خصوص برگزاری دوازدهمین اجلاس کنوانسیون رامسر اظهار داشت: این اجلاس از 10 تا 20 خرداد در اروگوئه برگزار شد که 186 کشور در این اجلاس شرکت کردند و ما شاهد بررسی و نشست‌های تخصصی بسیاری در راستای بهبود وضعیت تالاب‌ها بودیم.

وی ادامه داد: مسائل کنوانسیون رامسر و مقررات آن کلی و تخصصی است و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد تا در قطعنامه اجرایی از آن استفاده شود.

معاون امور تالاب‌های سازمان محیط زیست بیان کرد: موضوع تغییر اقلیم و کمبود آب از موارد تهدید کننده تالاب‌ها بوده که در کنوانسیون مورد بررسی قرار گرفت ولی نمی‌توانیم به‌شکل جزئی به‌طور مثال تالاب هامون و تالاب هورالعظیم را مورد بررسی قرار دهیم چرا که 186 کشور با بیش از دوهزار تالاب مربوط به این کنوانسیون می‌شوند.

باقرزاده کریمی با اشاره به اینکه موضوعات کنوانسیون منحصراً روی شرایط مدیریت، ویژگی و طبقه بندی تالاب‌ها است، افزود: این اجلاس سه سال یک بار برگزار می‌شود که سال آینده کشور امارات متحده عربی میزبان خواهد بود و نمی‌دانیم سیاست دولت در زمینه میزبانی ایران در خصوص این اجلاس چیست ولی تاکنون ایران درخواست میزبانی نداده است.

وی ادامه داد: تالاب‌های ایران بسیار مهم بوده و باید به آن توجه کنیم و به‌دنبال مدیریت درست باشیم.

ارسال نظرات