خبرگزاری بسیج: گردهمایی ائمه جمعه و جماعت استان تهران با عنوان ( طلایه داران تبلیغ استان تهران) با هدف آمادگی مساجد به منظور اجرای برنامه های غنی معنوی در ایام ماه مبارک رمضان در ستاد فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۶۸۳۴
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش با مروری بر تاریخ پیامبران الهی تصریح کرد: اکثر رهبران الهی نسبت به میراث بعد از خودشان نگران بودند که قرآن کریم بعضی از این موارد را متذکر شده است.

وی به بیان حدیثی از امام صادق(ع) در ارتباط با میراث انبیاء پرداخت و اظهار داشت: بیان پیامبر (ص) حامل دو پیام است، یکی اینکه تاریخ قابل تکرار است و دوم اینکه باید مراقب باشند اشتباهاتی که اقوام مختلف تاریخ های گذشته مرتکب شدند، آنها تکرار نکنند.

وی افزود: در ملل و نحل مرحوم شهرستانی نقل شده است که پیامبر(ص) فرمود: آن امت 71 فرقه شدند ؛ امت موسی، عیسی و بعد از او 72 فرقه شدند و امت من بعد از من 73 فرقه می شوند و 73 پرچم لا اله الا الله برافراشته می شود. 73 حزب و مسجدی که در برابر ولی من قد علم می کنند.

سعیدی افزود: در 6 سوره از قرآن کریم بیش از  40 بار از حضرت نوح(ع) سخن به میان آمده است و برای امت پیامبر چراغ راهی است که اشتباهاتی را امت حضرت نوح(ع) مرتکب شده اند شما تکرار نکنید و گرفتار این مخمصه ها نشوید. دو بار از موسی بن عمران سخن می گوید که امت بنی اسرائیل دچار انحرافات شدند و خودشان زمینه این انحراف را فراهم کردند. بنابر این خداوند امتی را به فینال و سر منزل مقصود می رساند که از این مرحله سربلند بیرون بیایند.

سعیدی با اشاره به اشتباهاتی که گذشتگان مرتکب شدند، اذعان کرد که امت پیامبر آخرالزمان به اشتباهات امت های پیشین توجهی نکردند و بلکه اشتباهات آنها به توان 2 است چرا که آنها اشتباهات بنی اسرائیل را تکرار کردند و بعد از پیامبر همه اشتباهات امت پیشین را یکجا و صد چندان انجام دادند.

 این چهارمین انقلاب و نمونه است اگر برای امت پیامبر 2 انقلاب خداوند به رخ کشیده است  و دو نمونه موفق و ناموفق را ترسیم کرده برای امت ما 3 انقلاب موفق و ناموفق پیش روی ماست و از امت های پیشین بیشتر خواهد بود چون  اگر امت نوح تجربه پیشین ندارند امت بنی اسرائیل تجربه داشتند.

  اگر در زمان ما اشتباه کنیم دیگر فاجعه است چرا که 15 قرن تجربه تلخ و شیرین، تاریخ و متون ائمه در برابر امت ماست.

 وی نگرانی پیامبر را، انحراف در سازوکار، شرایط و نحوه انتخاب و عملکرد، انحراف در مکتب و شریعت الهی و تغییر در اصول اندیشه خواند و افزود: نگرانی حضرت آقا هم از ربایش نرم افزار اندیشه های امام رحمه الله علیه است. وی در تشریح این مطلب ادامه داد: گاهی اوقات یک ساختمان را با توپ، بولدوزر و مواد انفجاری تخریب می کنند اما یک وقت است که به جای انفجار آب زیر بنا می بندند، در چنین وضعی رطوبت به پی و زیر ساخت بنا نفوذ می کند و ساختمان خودش آرام خراب می شود و اهل خانه هم متوجه این فاجعه نمی شوند. بنابر مخاطب انبیاء و رهبران الهی 4 دسته بودند: فرزندان، نوه ها، خواص و مردم . اما  مسیر را بعد از رهبران الهی طور دیگری رفتند.

وی خاطر نشان کرد: آیا به رغم همه این توصیه ها و تجربیات، ما و خواص ما هم اشتباهات بنی اسرائیل و بعد از پیامبر را تکرار کردیم یا نه؟ آیا نمونه ای از تکرار اشتباهات عصر علوی نسبت به عصر نبوی و عصر حضرت آقا نسبت به عصر حضرت امام(ره) انجام شد یا نه؟

 وی با اشاره به اینکه رویدادهای عصر پیامبر با تاریخ معاصر ما بسیار مشابه هم هستند، تصریح کرد: در زمان پیامبر(ص) همه خواص پشت سر پیامبر بودند؛ در جنگ، در نماز و محافل و غیره حضور داشتند اما بعد از رحلت پیامبر خواص سه دسته شدند؛ یک دسته بر محور امیرالمومنین حرکت کردند، یک دسته در برابر ولی الله قرار گرفتند و دسته سوم بی طرف ، مستقل و معتدل در جبهه میانه قرار گرفتند که انحراف در جامعه ایجاد کردند بنابر این خطر جریان میانه از خطر طلحه و زبیر کمتر نیست. اشتباه دیگر این بود که با استفاده از امتیازاتی که از پیامبر داشتند مقابل امیرالمومنین قرار گرفتند. این اشتباه در عصر ما هم تکرار شد؛ و بعضی افراد که فرقی با ابو موسی اشعری نداشتند برای تضعیف رهبری تاکید داشتند که رهبر انقلاب فقط امام بوده و عده ای اعلام می کردند که از امام حکم دارند و 50 سال سابقه انقلابی دارند و با چنین تفکراتی برای خود مصونیت ایجاد کردند.    

اشتباه سوم تفاوت قائل شدند و اختیارات پیامبر و اختیارات امیرالمومنین ذهن عوام را با واژه ها تخریب کردند.  

وی فتنه جمل را یکی از بدترین فتنه های تاریخ خواند و گفت: سکوت در برابر فتنه گران از دیگر اشتباهات خواص است و کسانی سکوت کردند و مهر بر لب زدند  و هیچ نگفتند که این سکوت هم در دوران امیرالمومنین وجود داشت و هم در زمان ما تکرار شد که در این ارتباط مقام معظم رهبری فرمودند این عمار؟ ما غائله هایی مانند سید مهدی هاشمی، جریانات بنی صدر، سلطنت طلبان و ... را پشت سر گذاشتیم و امروز هم با پدیده ای به نام اعتدال مواجه هستیم.

سعیدی افزود: اعتدال در کجا؟ اعتدال نسبت به دنیا عالی است، اعتدال نسبت به انزوا و وابستگی به دنیا خوب است، اعتدال در خواب، خوردن، عبادت و امثال اینها عالی است اما اعتدال در حق و باطل ، اعتدال در خودی و غیر خودی، اعتدال در حلال و حرام و اعتدال در ولایتمداری معنا ندارد.

ارسال نظرات