خبرهای داغ:
جشن بزرگ همدلی و همزبانی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در شهرستان سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۶۸۲۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در جشن بزرگ همدلی و همزبانی که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، همسر شهیدان هسته ای علیمحمدی و رضایی نژاد، خانواده معظم شهدا و مردم ولایت مدار سرخه در پارک ملت شهرستان سرخه برگزار شد، با اشاره به جهش های خوب در حوزه فناوری در چند سال اخیر اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر رتبه پانزدهم جهان در حوزه تولید علم را داراست.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله دشمنان علیه جمهوری اسلامی گفت: این جنگ در حالی اتفاق افتاد که عراق هم پول داشت و هم حامی و ملت ایران با دستان خالی در برابر چنین کشوری قرار داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه نیروی هوایی از جمله اولین نیروهایی بودند که وارد جنگ شدند و شهیدانی همچون صالحی و حیدری را تقدیم انقلاب کردند، بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان قویترین نیروی هوایی دنیا را در اختیار داشت و پس از انقلاب اسلامی می شود گفت نیروی هوایی کشورمان زمین گیر شد که یکی از دلایل مهم نداشتن تکنولوژی هوایی و کمبود قطعات هواپیماهایی نظیر اف14، اف 5 و اف 4 بود.

ستاری اظهار داشت: نیروگاه هسته ای را می توان خرید؛ اما این مهم بدون فناوری امکان پذیر نیست به عبارتی باید گفت خریداری نیروگاه هسته ای مستلزم وجود فناوری هسته ای است.

وی با بیان اینکه اینکه فناوری در توسعه کشور اثرگذار است، اظهار داشت: باید ماشین ساز شویم تا بتوانیم به پیشرفت دست یابیم و البته باید سمت و سوی دانشگاه های در جهت فناوری و تولید باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه جنگ نرم امروز قابل مقایسه با جنگ سخت در هشت سال دفاع مقدس نیست؛ اظهار داشت:دشمن روبه روی ما امروز ساختار و سازمانش نادیدنی است.

ستاری با بیان اینکه دشمن شناسی رمز فائق آمدن بر دشمن نادیدنی است، گفت: پیروزی بر دشمنان مستلزم همدلی و همزبانی است و تنها در این صورت است که می توانیم آینده بهتری را برای کشورمان رقم بزنیم.

وی با اشاره به مشکلات حال حاضر کشور گفت: بدون شک در صورت حمایت دولت، علما، دانشگاهیان، خانواده های شهدا و همدلی و همزبانی آحاد مردم می توانیم مشکلات و موانع را از پیش روی خود برداریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه همگان مدیون انقلاب، نظام و کشور هستیم گفت: هر چقدر برای عزت و سرافرازی میهنمان ایران هزینه کنیم باز هم کم است.

ستاری با بیان اینکه آینده روشنی در پیش رو است، گفت: آینده ساختنی است و باید برای این آینده هزینه بدهیم تا به اهدافمان دست یابیم.

وی در پایان تأکید کرد: بهبود اوضاع اقتصادی، اجتماعی و بین المللی و برطرف شدن مشکلات تنها با وحدت و وفاق ملی امکان پذیر است.

حجت‏الاسلام نطنزی یکی از علمای برجسته شهرستان سرخه در جشن بزرگ همدلی و همزبانی ضمن عرض خوشامد به مسئولان کشوری و استانی در این جشن که به مناسبت دومین سالگرد پیروزی گفتمان تدبیر و امید برگزار شد، اظهار داشت: این جشن در راستای تحقق و عینیت بخشیدن به شعار سال 94 برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، در پایان این جشن بزرگ به پاس قدردانی از شهدای سرافراز ایران اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای هسته‏ای کشورمان از همسر شهید علیمحمدی و همسر شهید رضایی‏نژاد تجلیل به عمل آمد.

در این جشن همچنین از تندیس تجسمی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشوربا نام«ابتاک» اثر جمعی از هنرمندان سمنانی رونمایی شد و قرار است این تندیس در یکی از میادین شهرستان سرخه نصب شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها