خبرهای داغ:

دیدار معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با فرمانده سپاه شهدا

در راستای راه اندازی دفتر مجمع تقریب در استان آذربایجان غربی، اکیپی از این مجمع به سرپرستی معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با سردار فرمانده سپاه شهدا دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۸۵۲۶۷۱۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این دیدار که در محل ستاد فرماندهی سپاه شهدا انجام شد، حجت الاسلام سید حامد علم الهدی معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تاکیدات مکرر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر حفظ وحدت و زمینه سازی برای این امر مهم بر لزوم پرداختن به مسئله وحدت با همکاری همه دستگاه های ذیربط تاکید کرد.

حجت الاسلام سید حامد علم الهدی افزود: در شرایط حساس کنونی که دشمنان سعی در تفرقه افکنی و ایجاد شکاف بین مسلمانان دارند، راهنمایی ها و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب خنثی کننده همه توطئه های دشمنان است لذا بر همگان تکلیف است تا سعی شود اصول حاکم بر وحدت مسلمانان بیش از پیش رعایت شود.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی دارای ویژگی خوب و مستعدی در راه اندازی دفتر تقریب مذاهب می باشد و اهمیت این موضوع در این استان لازم و ضروری است.

حجت الاسلام علم الهدی خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غربی با داشتن اقلیت های دینی مختلف و مسلمانان شیعه و سنی همواره بعنوان پایه های محکم انقلاب اسلامی می باشد و مردم این دیار وفاداری خود را در دفاع از ارزش های والای انقلاب اسلامی نشان داده اند.

در ادامه این جلسه سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه شهدای استان ضمن استقبال از حضور اکیپ مجمع در استان بر همکاری سپاه استان در راه اندازی دفتر تقریب مذاهب تاکید کرد.

سردار خرّم گفت: انقلاب اسلامی ایران با پشت سر گذاشتن مراحل سخت و خنثی کردن توطئه های دشمنان امروز با عنایت خداوند متعال بعنوان قدرت برتر منطقه و الگوی اسلامی موفق به جهانیان معرفی می شود و این امر موجب دشمنی بیشتر استکبار با این ملت بزرگ می شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، ادامه داد: الگوی موفق انقلاب اسلامی امروز باید بر همه آحاد جامعه بخصوص جوانان این مرز و بوم بازخوانی شود تا حرکت انقلاب اسلامی همچنان با قدرت به پیش رود.

وی شهدای اهل سنت و شیعه استان را بعنوان قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: سپاه شهدا با برگزاری یادمان های شهدای اهل سنت و شیعه در سطح استان یاد و خاطره شهدا بخصوص ائمه جمعه شهید اهل تسنن را گرامی داشته و تاکید داریم که مردم غیور استان با الگو گیری از شهدای والامقام همیشه پای این انقلاب بوده و خواهند ایستاد.

عابدین خرّم تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای ظرفیت بالایی در همسویی و وحدت آفرینی در این استان می باشد و در صورت فراهم شدن زمینه لازم آمادگی سپاه را در کمک به تشکیل و فعالیت دفتر مجمع تقریب در استان اعلام می داریم.

در ادامه دیدار موانع و مشکلات احتمالی موجود مورد بررسی قرار گرفت و در پایان دیدار اعضا با حضور در یادمان شهدای ستاد فرماندهی سپاه شهدا با نثار فاتحه یاد و خاطره شهدای استان را گرامی داشتند.

لازم به توضیح است حجت الاسلام دکتر مجید شاکر از دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم و دکتر محمد نخی عضو هیئت علمی دانشگاه تقریب و مذاهب اسلامی و همچنین دکتر علی نیکی ملکی رئیس مراکز فرهنگی مجمع تقریب و مسئول بسیج طلاب سپاه شهدا نیز در این دیدار حضور داشتند.

ارسال نظرات