حاج حسین هوشیار

در مذاکرات پایمان به دره های خطرناک هم نزدیک شد، ولی با هشدارهای رهبری به خط برگشتیم/ دشمنان به دنبال بازرسی های نامتعارف هستند

حاج حسین هوشیارگفت: گاهی اوقات در مذاکرات پایمان به دره های خطرناک سقوط هم نزدیک شده که با هشدارهای مقام معظم رهبری توانسته ایم به خط برگردیم. یعنی بازگشت به خطوط قرمز را مدیون دستورات حضرت آقا هستیم که تعارف را کنار گذاشتند و کسانی که با رفتار دیپلماتیک اصولی را که می خواستند معامله کنند را دیدیم که ایشان برگرداندند.
کد خبر: ۸۵۲۶۴۷۵
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
حسین هوشیار در این رابطه گفت: دشمنان جمهوری اسلامی همیشه نشان دادند که هرگز قابل اعتماد نیستند در برهه های تاریخ مختلف انقلاب ما شاهد این ماجرا بودیم در ایام دفاع مقدس و بعد از آن در زلزله بم شما می دید که قول های داده شد ولی عملی نشد حتی در کمک های انسان دوستانه، بارها و بارها به ما ثابت شده است که دشمنان نظام ما به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند چه برسد به این که در ماجرای انرژی هسته ای حداقل این طور وانمود می کنند که منافع آنها هم در این ماجرا گره خورده بخواهند در مقابل ما کوتاه بیایند و سابقه کار ما را محکوم می کنند که به هیچ وجه زمینه سو استفاده را به دشمن ندهیم و به آنها خوشبین نباشیم این مواردی که در گزاره ملی هست تضمین کننده کف خواسته های جمهوری اسلامی است و معتقد هستم باید برای تیم مذاکره کننده هسته ای لازم الاجرا باشد.
مداح با اخلاص اهل بیت در خصوص برآورده شدن توقعات مقام معظم رهبری گفت: اگر توقعات برآورده شده بود که ما شاهد ابراز ناراحتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نبودیم. ایشان به طرز لطیفی و در عین حال با قاطعیت، هم دغدغه های خود را مطرح کردند و هم از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت کردند. ما هم باید به همین شیوه عمل کنیم. از طرفی باید قبول کنیم که مذاکرات بسیار سخت و پیچیده است و تاکنون پیشرفت های خوبی حاصل شده است و گاهی اوقات پایمان به دره های خطرناک سقوط هم نزدیک شده که با هشدارهای مقام معظم رهبری توانسته ایم به خط برگردیم. یعنی بازگشت به خطوط قرمز را مدیون دستورات حضرت آقا هستیم که تعارف را کنار گداشتند و کسانی که با ژست دیپلماتیک اصولی را که می خواستند معامله کنند را دیدیم که ایشان برگرداندند.


هوشیار در رابطه با بازرسی های غیر معمول از مراکز هسته ای گفت: بخشی که در متن مذاکرات هست و ما از تیم مذاکره کننده هسته ای شنیدیم، بازرسی های متعارف است نه نا متعارف و در چهارچوب پرتکول الحاقی و آنچه ما بعدا متوجه شدیم و از صحبت های صریح سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شنیدیم و آنها به صراحت عنوان می کنند، بازرسی های نامتعارف است. چیزی که تا الان در هیچ کشوری رخ نداده است و ما جلوی این زیاده خواهی ایستاده ایم ولی اگر ما جزو MPT باشیم تمام کشور های عضو MPT بازرسی های متعارفی را در طول سال دارند. زمانی که زیاده خواهی دشمن مبنی بر بازرسی های نامتعارف مطرح شد که حضرت آقا با آن تعبیر محکم "اجازه نخواهم داد" که خیلی هم پر معنا بود یعنی اگر هر کسی هم کوتاه بیاید من کوتاه نخواهم آمد. این اخطار را هم به ما دادند و هم به دشمن که حواس دوستان جمع باشد و دشمن هم عاقبت کار خودش را بداند که خیال هر دو طرف را راحت کردند.

مداح اهل بیت در خصوص آینده مذاکرات گفت: به مذاکرات خوشبین نیستم. با شناختی که از دشمن و زیاده خواهی آنها پیدا کردیم به نظر می رسد انرژی هسته ای به حاشیه رفته است یعنی بهانه ای شده برای تست ماندن دو طرف روی آرمان های خود من اعتقاد دارم که مسائل فنی هسته ای در درجه دوم اهمیت است. امروز ما شاهد یک چالش بین آرمان های دو طرف هستیم که یک طرف آرمان مستکبرانه، زورگویی و لجاجت. یک طرف هم آرمان انقلابی ما که بر استقلال و شرف ما تاکیید می کند چون دو طرف برروی این آرمان ها پافشاری می کنند به نظر می آید هیچ کدام حاضر نیستند کوتاه بیایند. ما حتما کوتاه نمی آیم مگر این که تحولات منطقه ای ظرف ماه های آینده به سمتی پیش برود که دشمن به خیال خودش بین بد و بدتر مجبور به انتخاب بد شود که امیدوارم به همین سمت برود و آنها کوتاه بیایند.حاج حسین هوشیار در پایان عناون کرد: عزیزان مداح و واعظ تشریح این موارد و توضیح منافع ملی و انقلابی ما و آرمان ها ما در بحث مذاکرات هسته ای جز واجبات هست. نه در قالب مستقیم، و حتی مستقیم امروز اشعار انقلابی خوبی را از شاعران انقلاب می بینم که در روز های اخیر منتشر شده و دعوت می کنم به جهت روشنگری ذهن عموم مردم حتما استفاده کنند.


ارسال نظرات