گره كلاف داستان سرخابي‌هاي پايتخت هر روز كور‌تر از روز قبل مي‌شود، چراكه هر روز كه مي‌گذرد، پاي افراد جديدي به ماجراي اين دو تيم باز و اوضاع پيچيده‌تر از قبل مي‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۶۳۹۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، گره كلاف داستان سرخابي‌هاي پايتخت هر روز كور‌تر از روز قبل مي‌شود، چراكه هر روز كه مي‌گذرد، پاي افراد جديدي به ماجراي اين دو تيم باز و اوضاع پيچيده‌تر از قبل مي‌شود. هيچ مقام و مسئولي هم به خود زحمت نمي‌دهد كه تكليف را روشن يا حداقل شايعاتي را كه مطرح مي‌شود، تأييد يا تكذيب كند. پرونده خصوصي‌سازي كه مثل هميشه به سرانجام نرسيده بسته شد و البته بسياري براين باور هستند كه آخر سناريو از ابتدا به همين شكل نوشته شده بود و قراري بر تغيير و خصوصي‌سازي نبود، پرسپوليس و استقلال بار ديگر به دست وزارت ورزش افتاد؛ وزارتي كه حالا گويا نقشه‌هاي تازه‌اي براي دو تيم دارد. نقشه‌اي كه بايد ديد سرانجام خيري براي سرخابي‌ها به دنبال دارد يا همانند سال گذشته اين دو تيم را به خاك سياه مي‌نشاند.
اگرچه وزارت خيال ندارد دل از سرخابي‌هاي پايتخت بكند و بحث مديرعاملي خادم در پرسپوليس نيز اين مسئله را تأييد مي‌كند، اما حالا بحث جديدي بر سر زبان‌ها افتاده كه از اجاره رفتن دو تيم خبر مي‌دهد. در حالي كه سازمان خصوصي‌سازي مدعي است اين دو تيم هنوز اجاره نرفته‌اند و نمي‌توانند در خصوص اسپانسر نيز قراردادي بالاي يك سال ببندند، اما گويا استقلال پيش از اين به اجاره رفته و آقايان يا بايد به اين مسئله گردن نهند يا با وزارت دارايي رايزني كنند تا با حل و فصل شدن مشكل مالياتي عضو هيئت‌مديره استقلال، خرج و مخارج‌ها تسويه شده و اداره آبي‌پوشان بار ديگر به دست وزارت ورزش بيفتد. درست مثل پرسپوليس كه وزارت و خادم نقشه‌هايي بلند بالا براي آن دارند. 
وزارتي كه البته سال گذشته به خوبي ثابت كرد توانايي نابودي اين دو تيم را دارد، اما هنوز هم حاضر نيست از مواضع خود كوتاه آمده و به گزينه‌اي ديگر بينديشد.  خادم به دنبال نشستن روي نيمكت مديرعاملي پرسپوليس است و استقلال، شايد در آستانه اجاره رفتن. اما مهم‌تر از آن زماني است كه به سرعت مي‌گذرد بدون اينكه تكليف هيچ يك از اين دو تيم مشخص شده باشد. هيئت‌مديره‌اي تعيين نشده كه اگر بشود هم در صورت اجاره رفتن تيم‌ها، تصميمي بي‌منطق است. وضعيت مديران عامل دو تيم هم همچنان مبهم است و اين در حالي است كه ديگر تيم‌هاي ليگ در لحظه‌اي فرصت‌هاي خود در فصل نقل و انتقالات را از دست نمي‌دهند اما سرخابي‌هاي پايتخت هنوز فرصت نكرده‌اند در مهم‌ترين روزها، تصميمي براي آينده خود بگيرند. چراكه آينده آنها در دست وزارت ورزشي است كه هنوز در تصميم‌گيري مردد است و نتوانسته به يك جمع‌بندي مناسب برسد.  بلاتكليفي و تعلل وزارت ورزش از سوي ديگر باعث شده عده‌اي از اين اوضاع به سود خود بهره ببرند و جو را متشنج‌تر از آنچه كه هست بكنند و با اين شرايط نمي‌توان اميدوار بود پرسپوليس و استقلال فصلي متفاوت از سال گذشته را آغاز كنند، چراكه در واقع سالي كه نكوست از بهارش پيداست. شايد هم همه اين برنامه‌ها بازي وزارت است براي آنكه فردا روز بگويد تمام تلاشش را براي سرخابي‌هاي پايتخت انجام داده اما... . هيچ يك از آنها اعم از خصوصي‌سازي، اجاره دادن دو تيم و انتخاب اسپانسري قوي جواب نداده و بتواند در روز مبادا پاي خود را از منجلاب مشكلات بيرون بكشد.
ارسال نظرات