معاون استاندار تهران تاکیدکرد؛

عبور از بحران آب با مدیریت صحیح و مصرف بهینه منابع

هدایت الله جمالی پور: راهی جز مدیریت صحیح منابع کشور خصوصا در مصرف آب نداریم چرا که اگر اصول مصرف بهینه آب رعایت نشود سایر امور کشور نیز آسیب خواهد دید.
کد خبر: ۸۵۲۶۲۲۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵


به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛"هدایت الله جمالی پور" معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه شورای حفاظت آب شهرستان که با حضور معاون برنامه ریزی و اداری مالی و مسوولین و متولیان دستگاه های اجرایی در تالار خدمت فرمانداری برگزار شد با اشاره به این موضوع که  در حوزه آب با تهدیدات جدی مواجه هستیم اظهار داشت: دولت باید با استفاده از همه ظرفیت ها بخشی از هزینه های کشور را صرف آموزش مصرف بهینه در منابع نموده و موضوع آب را در اولویت قرار دهد .

وی تصریح نمود: باید نسبت به مصرف بهینه آب در کشور فرهنگ آموزش را گسترش داده تا به مرور زمان در جامعه نهادینه شود.

جمالی پور با اشاره به اینکه در حوزه آب شهرستان ری با بیشترین مشکلات و معضلات مواجه هستیم

افزود: این مشکلات شامل آب های آلاینده، شبکه ها و زیرساخت های آبی و همچنین مصرف بی رویه آب در شهرستان می باشد.

وی گفت: در سال 92 نزدیک به 210 هکتار زمین وجود داشت که با آب های نامتعارف آبیاری میشد اما با تدبیر و برنامه ریزی صحیح و مطلوب این موضوع مدیریت شد.

معاون استاندار تهران ضمن اشاره به موضوع روان آب ها و چاه های غیر مجاز  اظهار داشت:باید با برنامه ریزی صحیح و پیگیری های مستمر از سوی کارگروه های ویژه نسبت به تعیین وضعیت 1400 مترمکعب روان آبها و همچنین چاه های غیر مجاز در شهرستان اقدام نمود.

جمالی پور با بیان اینکه احداث تصفیه خانه دوم در دست اقدام است و کلنگ تاسیس آن زده شده است، افزود: همه دستگاه های اجرایی باید کمک کنند قوانین در راستای انجام به موقع امور و همچنین تسهیل در امور و رفع مشکلات مردم تصحیح شود تا رضایتمندی جامعه حاصل شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی انتقال 3 متر مکعب آب از تصفیه خانه جنوب  را بزودی انجام شود تا مردم شهرستان ری نیز به حقوق حقه خود دست یابند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار