رئیس تر‌بیت ‌بدنی نیروهای مسلح بر اولويت داشتن ورزش هاي رزمي و دفاع شخصي در بين نيروهاي مسلح تاكيد كرد.
کد خبر: ۸۵۲۶۱۳۹
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاري بسيج، سردار مهرعلی باران‌چشمه رئيس تربيت بدني نيروهاي مسلح در هجدهمین همایش تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظها‌ر کرد: این همایش‌ها باعث پیشرفت و پیشبرد ورزش در نیروهای مسلح می‌شود. در همین راستا سعی دارم بحثی کاربردی‌تر داشته باشم. بحثی که ورزش نیروهای مسلح دنبال کند. تر‌بیت ‌بدنی نیروهای مسلح سندی راهبردی را آماده کرده است که تیر سال 93 به همه یگان‌ها ابلاغ شده و من نیز سعی دارم به همین مهم اشاره کنم.

وي ا‌دا‌مه‌ داد: اکنون تنها نهاد یا سازمانی که سند راهبردی در ورزش دارد، نیروهای مسلح است که به یگان‌های خود نیز ابلاغ کرده است. طرحی جامع در ورزش در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی طراحی شد ولی ابلاغ نشد و دولت‌های بعدی نیز آن را جدی نگرفتند اما حالا نیروهای مسلح کشور صاحب سند راهبردی هستند.

رئيس تر‌بیت ‌بدنی نیروهای مسلح در ادامه به سند راهبردی تر‌بیت ‌بدنی، اولویت‌ها و سیاست‌های تر‌بیت ‌بدنی نیروهای مسلح اشاره داشت و به صورت کامل سرفصل‌های این سند راهبردی را توضیح داد.

سردار باران‌چشمه در ادامه به هماهنگی این نهاد با دیگر نهادهای کشور اشاره و خاطر‌نشان کرد: ما تعامل خوبی با همه ارگان‌ها داریم و در همین مسیر هر نهادی که از ما کمک بخواهد با تمام توان با آنها همکاری خواهیم کرد. با وزارت ورزش و جوانان تعامل خوبی داریم و سعی ما بر این است که بر اساس همین سند راهبردی برنامه‌های عملیاتی‌تری در ورزش نیروهای مسلح انجام دهیم. هدف ما این است که چارچوب فعالیت‌هایمان مشخص شود.

وي ا‌دا‌مه‌ داد: آمادگی جسمانی، شنا و ورزش رزمی نیاز به توجه بیشتری در نیروهای مسلح دارد. شایسته نیست از یک یگانی که 500 نفر در آن حضور دارند تنها پانزده نفر ورزش رزمی بدانند. دفاع شخصی و ورزش رزمی جزو اولویت‌های نیروهای مسلح است. به نظر من فرماندهان باید به روز شوند و وضعیت افراد خود را به روز و خیلی سریع بررسی کنند و این بررسی مستمر باشد. باید بدانیم ورزشی همچون شنا برای پرسنل ما در نیروهای مسلح واجب است.

ارسال نظرات