پس از گذشت یک ماه از امضای قرارداد

چرا تفاهم‌نامه وزارت ارشاد و پست برای توزیع کتاب‌ هنوز اجرایی نشده است؟

در روزهای پایانی نمایشگاه کتاب تهران وزارت ارشاد با شرکت پست تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساند که ناشران می‌توانستند از تخفیف‌های ۴۰ درصدی پست برای توزیع کتاب بهره‌مند شوند‌، اما این تفاهم‌نامه هنوز اجرایی و به دفاتر پست ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۸۵۲۵۹۴۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، کمتر از یک ماه از امضای تفاهم‌نامه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پست می‌گذرد‌، تفاهم‌نامه‌ای که با اجرایی شدن آن ناشران می‌توانند از تخفیف‌های 40 درصدی پست برای هزینه‌های خدمات پستی‌ داخله برای تمامی مرسولات شامل کتاب‌، لوح فشرده و ... به صورت عادی،‌ سفارشی و پیشتاز در هر گروه مسافتی استفاده کنند.

هم‌چنین با این تفاهم‌نامه دفاتر پستی این قابلیت را می‌یابند تا بتوانند فعالیت‌های مربوط به امور جاری ناشران و کتاب فروشان را از طریق این دفاتر انجام دهند. این دفاتر همچنین امکانی را فراهم می‌کنند تا افرادی که از فروشگاه‌های مجازی پست کتاب خریداری می‌کنند بتوانند آن را به سراسر کشور و برخی کشورهای دنیا نیز ارسال کنند.

امضای این تفاهم‌نامه خبری خوش برای ناشران کشور بود،‌ اما پس از گذشت حدودا‌ً یک ماه پس از آن‌، مشاهدات میدانی در دفاتر پستی حاکی از عدم اطلاع دفاتر پستی از این تفاهم‌نامه و اجرایی نشدن آن دارد.

نیکنام حسین‌پور مشاور معاون فرهنگی و مدیر اجرایی این تفاهم‌نامه در این زمینه می‌گوید: تفاهم‌نامه مذکور هنوز اجرایی نشده است،‌ قرار است ما نشستی با دوستان پست در وزارت ارشاد برگزار کنیم و درباره جزئیات این تفاهم‌نامه و شیوه اجرایی آن مذاکره کنیم.

وی ادامه داد:‌ بدین منظور کارگروهی متشکل از مسئولان وزارت ارشاد‌، نمایندگان تشکل‌های نشر‌، نمایندگانی از موسسات زیرمجموعه وزارت ارشاد هم‌چون خانه کتاب‌، دفتر مطالعات‌، برنامه‌ریزی و کتابخوانی وزارت ارشاد و... تشکیل خواهد شد که اجرایی شدن این تفاهم‌نامه را بررسی و مقدمات لازم را فراهم کند. این کارگروه ظرف چند روز آینده تشکیل و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

حسین‌پور افزود: پس از تشکیل جلسه این کارگروه و مشخص شدن جزئیات،‌ تفاهم‌نامه در قالب بخشنامه‌ای از طرف اداره کل پست به دفاتر پستی ابلاغ خواهد شد.

این سخنان حسین‌پور در شرایطی است که مدت اجرایی بودن تفاهم‌نامه از زمان امضا و مبادله 3 سال تعیین شده است،‌ بنابراین انتظار می‌رود،‌ مسئولان وزارت ارشاد هر چه سریعتر نسبت به اجرایی شدن این تفاهم‌نامه اقدام کنند تا ناشران بتوانند خدمات بیشتر و بهتری را زا تسهیلات پست دریافت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار