دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی سردرد عنوان کرد
دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی سردرد روش نوین درمان سردردهای میگرنی مزمن به کمک تزریق بوتاکس را معرفی کرد و گفت: البته اثر بوتاکس در درمان سردرد میگرنی موقتی و است و بیش از چهارماه دوام ندارد.
کد خبر: ۸۵۲۵۹۴۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمدحسن پاکنژاد دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی سردرد، سردرد را شایع ترین علت مراجعه بیماران به متخصصان مغز و اعصاب معرفی و اظهار کرد: در این میان سردردهای میگرنی از شیوع بالایی برخوردارند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای نسبتاً نوین درمان سردردهای میگرنی، تزریق بوتاکس است، گفت: بوتاکس داروی شناخته شده ای است که شاید چند دهه ای است برای بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب درباره کاربرد بوتاکس در بیماری‌های مغزواعصاب افزود: قبلاً بوتاکس برای بیماری‌هایی که دست و پا ضعیف می‌شدند و به منظور پیشگیری از فلج دست و پا مورد استفاده قرار می‌گرفت و اثراتی را به مدت سه تا چهار ماه ایجاد می‌کرد که جمع شدن دست و پا از فیزیوتراپی و درمان‌های توانبخشی ممانعت نکند.

پاکنژاد افزود: در حال حاضر تنها موردی که از بوتاکس به منظور درمان استفاده می‌شود و مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا است، استفاده برای درمان سردردهای میگرنی مزمن است.

وی با بیان اینکه بوتاکس برای درمان سردرد میگرنی مزمن به صورت کاملاً علمی در سراسر دنیا و همچنین در ایران تزریق می‌شود، عنوان کرد: لازم است بگویم که بیمار باید یک سری شرایط حداقلی داشته باشد. البته باید گفت هر پزشکی تجربه این کار را ندارد و باید به شخصی که تبحر لازم را دارد مراجعه کرد.

این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: اثر بوتاکس در درمان سردرد میگرنی موقتی و است و بیش از چهارماه دوام ندارد.

دبیرعلمی چهارمین کنگره بین المللی سردرد  در ادامه با بیان اینکه کنگره سردرد از 25 تا 27 شهریورماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، گفت: در این کنگره کارگاه تزریق بوتاکس در نظر گرفته شده است و ما سعی می‌کنیم به همکاران جوانترمان در این کنگره یک بازآموزی و یادآوری داشته باشیم.

 انجمن سردرد ایران اعلام کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 66940036 و 66420556 تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات