افتتاح طرح بزرگ occ یا پروژه بازیافت کاغذ درکاخانه مازندارن به دلیل تأخیر در سفر معاون اول رئیس جمهور به این استان به هفته نخست پس از ماه مبارک رمضان موکول شد.
کد خبر: ۸۵۲۵۹۱۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، افتتاح طرح بزرگ OCC یا پروژه بازیافت کاغذ در کارخانه کاغذ مازندران که پیش از این قرار بود،‌ نیمه دوم خردادماه با حضور اسجاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور افتتاح شود‌، به تعویق افتاد. بر این اساس قرار است این طرح هفته اول پس از ماه ماه رمضان با حضور جهانگیری در مازندران افتتاح شود.

بنا به گفته ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیرعامل این کارخانه این تعویق به دلیل به تأخیر افتادن سفر معاون اول رئیس جمهور به استان مازندران انجام شده است و گرنه طرح در وضعیت فعلی آماده شده و حتی آغاز به کار نیز کرده است.

وی ادامه داد:‌ کار تولید با استفاده از این طحر و بازیافت کاغذ از مدتی پیش آغاز شده و افتتاح رسمی آن با حضور معاون اول رئیس جمهور پس از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

طرح OCC یا بازیافت کاغذ‌، بزرگترین طرح بازیافت ایران در کارخانه چوب و کاغذ مازندران بیش از یکسال است که دنبال می‌شود و اکنون با تجهیز کارخانه به ماشین‌آلات جدید افتتاح می‌شود. طرح بازیافت کارخانه مازندران با ظرفیت 120 هزار تن افتتاح خواهد شد و کمک بسیار بزرگی به محیط زیست و منابع بازیافتی در کشور است.

این طرح تلاش دارد،‌ کاغذ‌های بازیافتی را به مانند کشورهای پیشرفته مجداً به چرخه تولید بازگرداند. طرح استفاده از کاغذهای بازیافتی یا OCC تلاش دارد با توجه به اینکه منابع چوبی از میان می‌روند، صنعت کاغذ را به استفاده از کاغذهای بازیافتی متمرکز کند. در حال حاضر 400 میلیون تن کاغذ در کشور مصرف می‌شود که پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که این رقم در سال 2020 به 500 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

 روغنی پیش از این درباره هدف از افتتاح این طرح گفته بود:‌ اکنون 50 درصد مواد اولیه تولید کاغذ در دنیا از همین کاغذهای بازیافتی است، اما با توجه به اینکه منابع چوبی در کشور ما رو به کاهش هستند، صنعت بازیافت کاغذ را باید فعال کنیم. ارزش بازیافت به عنوان یک ارزش افزوده ضروری و قابل اهمیت است. بنابراین باید بازیافت را به یک کالای با ارزش تبدیل کنیم. در کشور باید فرهنگ‌سازی کنیم و با انعکاس از طریق رسانه ملی ثروت بزرگ و جدیدی رابه وجود آوریم که مردم به آن بی‌توجه هستند.

ارسال نظرات