سرپرست اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان مهديشهر از برگزاري جشنواره توت فرنگي در فولاد محله خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۵۸۱۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، همايون جورابلو در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اين جشنواره ساعت 9 صبح روز جمعه بيست و دوم خرداد ماه، در محل امامزاده تاج الدين فولادمحله برگزار  مي‌شود.

وي هدف از برگزاري اين جشنواره را معرفي توانمندی‌های روستای هدف گردشگري فولادمحله در زمینه محصولات باغی، دامی، صنایع‌دستی و آثار تاریخی عنوان كرد و گفت: قدمت روستاي فولادمحله به هفت هزار سال قبل از ميلاد بر مي‌گردد.

وي با بيان اينكه يكي از مهم‌ترين توليدات باغي اين روستا، توت فرنگي است، افزود: در حدود شش هكتار از اراضي فولادمحله توت فرنگي كشت مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه باردهي توت فرنگي در فولادمحله از نيمه خرداد ماه شروع شده و بعد از یک وقفه کوتاه مدت تا اولین سرمای پاییز ادامه دارد، گفت: میزان محصول‌دهی توت فرنگي در اين روستا با توجه به آب‌ و هوای خوب منطقه بسيار بالا است.

جورابلو ويژگي توت فرنگي فولادمحله را ارگانيك بودن آن عنوان و تاكيد كرد: براي توليد اين محصول از هیچ‌گونه موادشیمیایی استفاده نمی‌شود و کاملا ارگانیزه است.

توت فرنگي به علت داشتن آهن و ويتامين C در خون سازي بدن موثر است.

توت فرنگي به علت داشتن كلسيم و فسفر در رشد و نبوغ كودكان و نوجوانان، استحكام دندان و ترميم شكستگي استخوان ها بسيار موثر است.

روستاي هدف گردشگري فولادمحله يكي از روستاهاي شمالي استان سمنان است و زبان و لهجه مردم فولادمحله مازني است.

بر اساس سرشماري سال 1390، فولادمحله سه هزار و 910 نفر جمعيت دارد .

فولادمحله تا مركز استان سمنان 80 كيلومتر مسافت دارد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها