رییس شورای عالی قشر سازمتن بسیج مداحان گفت: تیم مذاکره کننده ما باید پشتوانه ی رهبر و مردم را داشته باشند تا بتواند سرمیز مذاکره قوی صحبت کنند.
کد خبر: ۸۵۲۵۸۰۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

"حاج یدالله بهتاش" ذاکر و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مداحان با اشاره به انتشار گزاره برگ ملی(فک شیت) گفت: 6 اصلی که در گزاره برگ ملی به آن اشاره شده است مورد تایید است، یعنی نظر ما هم در مذاکرات همین اصول است.

وی در ادامه افزود: چیزی که باید کلی‌تر به آن اشاره کنم این است که ما مطیع ولی امرمان هستیم، وقتی ایشان یک موضوعی را می فرمایند ما باید اطاعت امر ایشان را انجام دهیم. ما چون ولایی هستیم معنی ولایت این نیست که شعار بدهیم و اسم ولی را بیاوریم و اطاعت امر ایشان را انجام ندهیم.

بهتاش گفت: روزی فردی محضر امام صادق علیه السلام رسید و اناری را برای تقسیم کردن محضرشان آورده بود که حضرت آن را نصف کند به حضرت عرضه داشتند هر طوری که شما عنایت بفرماید تقسیم کنید بنده راضی هستم و من درباره آن از شما نمی پرسم که چرا اینگونه تقسیم کردید چونکه شما ولی ما هستید با اینکه سوال درباره این اتفاق جایز است اما بنده چون مطیع شما هستم دستور شما را اطاعت می کنم.

ذاکر و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام تاکید کرد: ما باید این گونه مطیع رهبرمان باشیم یعنی حرف آخر را ایشان بفرمایند، 6 اصلی که در گزاره برگ ملی آمده است نظر رهبری هم هست پس آن های که مذاکره می کنند گزاره برگ ملی را در مذاکراتشان در نظر داشته باشند و در تصمیم گیری ها لحاظ کنند.

وی روشن گری درباره موضوع هسته ای را وظیفه همه ذاکرین اهل بیت علیه السلام دانست و خاطر نشان کرد: وقتی که ما تریبون و مستمع داریم باید آگاهی بدهیم، وظیفه ما فقط روضه خواندن نیست وقتی که روضه می خوانیم باید شرایط زمان را هم درک کنیم و موضوعاتی را در نظر بگیریم و به اقتضای همان موضوعات و با توجه به اولویت ها مسائل را تبیین کنیم. یکی از موضوعاتی که امروز نیاز است در جامعه تبیین شود مسئله هسته ای است که ما باید اولاٌ درباره آن آگاهی داشته باشیم و در مرحله بعد بدانیم نظر رهبری در این باره چیست و آن نظرات را به مردم منتقل کنیم تا مردم آگاهی داشته باشند.

بهتاش ضمن اشاره به این مسئله که نباید مستمعین در هیئت های مذهبی نسبت به مسائل کشور بی تفاوت باشند اظهار کرد: ممکن است بعضی ها خوب شعار بدهند اما در عمل پایبند به شعارها نباشند. تا وقتی که رهبری افراد را تایید کنند ما هم تایید می کنیم، مردم هم باید آگاهی داشته باشند که اگر روزی نظر انحرافی به وجود می آید گوش به فرمان رهبری باشند که اگر وظیفه است که عکس العمل نشان دهند به صحنه بیایند و بی تفاوت نباشند.

ذاکر و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام تصریح کرد: تیم مذاکره کنند ما باید پشتوانه ی رهبر و مردم را داشته باشند تا بتوانند سرمیز مذاکره قوی صحبت کنند، اگر رهبری و مردم از هیئت مذاکره کننده ایرانی پشتیبانی نکنند آن ها در موقعیت ضعف قرار می گیرند، فقط با اتخاذ موضع قدرت می توان از حقوق ملت دفاع کرد.

وی در پایان تاکید کرد: به حمدالله به دلیل وجود رهبری آگاه و متخصص تمام مسائل و مشکلات حل خواهد شد، اما مسئله ی که امروز بیشتر از هر روز باید به آن توجه کنیم تبعیت از مقام عظمای ولایت است. وقتی چنین رهبر آگاهی داریم باید آخرین حرف را از ایشان بشنویم. اگر حرفی را ایشان با اگر و اما می فرمایند باید بدانیم رهبری این حرف را آگاهانه عنوان می کنند و گوش به فرمان ایشان باشیم.

ارسال نظرات