خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خواستار توجه بیشتر مردم و مسئولان به بقاع متبرکه و تقویت برنامه‌های فرهنگی در این اماکن مقدس شد.
کد خبر: ۸۵۲۵۵۴۸
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌ حجت‌الاسلام علی‌اکبری صبح امروز در بازدید از بقاع متبرکه شهرستان‌های گرمسار و آرادان گفت: امامزادگان باید در مرکزیت امور فرهنگی قرار داشته باشند و برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی در آن‌ها اجرا شود.

وی افزود: انجام فعالیت فرهنگی در جامعه نیازمند یک مرکز و پایگاه است که محوریت امور را بر عهده بگیرد و برای انجام این کار یکی از بهترین واصلی‌ترین مکان‌ها، با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم، می‌تواند آستان مقدس امامزادگان باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: بقاع متبرکه با توجه به اینکه دارای زمینه مساعدی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هستند، باید توسط مردم و مسئولین موردتوجه بیشتری قرار بگیرند و در اجرای برنامه‌ها، موردحمایت واقع شوند.

وی خدمت به آستان مقدس امامزادگان را فرصتی مغتنم برشمرد و یادآور شد: اجر و ثواب اخروی این امر بسیار ارزشمند بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و مطمئناً خادمین به امامزادگان در این دنیا نیز موردتوجه و عنایت ائمه معصومین (علیهم‌السلام) خواهند بود.

حجت‌الاسلام اکبری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خادمین بقاع متبرکه و مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان، وضعیت برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه این دو شهرستان را مطلوب ارزیابی کرده و خاطرنشان کرد: اعضای هیئت‌امنای بقاع متبرکه باید به‌عنوان بازوی اجرایی مجموعه اوقاف، به نحو احسن برنامه‌های بقاع متبرکه را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: لازمه رشد و پیشرفت وضعیت فرهنگی بقاع متبرکه، برگزاری و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در مناسبت‌های مختلف در طول سال است، زیرا این امر از یک‌سو موجب پویایی برنامه‌های امامزادگان خواهد شد و از سوی دیگر موجب جذب زائرین به این اماکن مقدس و رشد و گسترش گردشگری مذهبی در کشور می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه با اشاره به نزدیکی ایام ماه مبارک رمضان، خواستار برنامه‌ریزی در جهت انجام مراسم جز خوانی در طول ماه مبارک رمضان در جوار آستان مقدس امامزادگان سراسر استان شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها