شاگردان كواچ بالاخره در ليگ جهاني واليبال امتياز گرفتند، آنها اگرچه در چهارمين بازيشان در ليگ جهاني 2015 با نتيجه 3 بر 2 مغلوب لهستان شدند، اما توانستند با اين نتيجه يك امتياز كسب كنند.
کد خبر: ۸۵۲۵۵۳۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج،شاگردان كواچ بالاخره در ليگ جهاني واليبال امتياز گرفتند، آنها اگرچه در چهارمين بازيشان در ليگ جهاني 2015 با نتيجه 3 بر 2 مغلوب لهستان شدند، اما توانستند با اين نتيجه يك امتياز كسب كنند تا طلسم امتياز نگرفتن را بشكنند و اميدوار به بازي‌هاي باقي مانده باشند. 
ورزشگاه اسپورتوا شهر چنستوهواي لهستان شنبه شب ميزبان دومين بازي ايران و لهستان در ادامه رقابت‌هاي ليگ جهاني بود. مسابقه اول را شاگردان آتينگا با نتيجه سه بر يك به سود خودشان به پايان رسانده بودند و در دومين بازي خانگي هم با حمايت تماشاگران خودي به دنبال كسب يك پيروزي ديگر بودند. در مقابل واليباليست‌هاي كشورمان هم پس از دو شكست برابر امريكا و شكست در بازي اول مقابل لهستان نمي‌خواستند باخت ديگري در كارنامه‌شان ثبت شود. انگيزه بالاي بلندقامتان ايران در شروع بازي سبب شد تا در ست اول 25بر22 به پيروزي برسند، اما در ست‌هاي دوم و سوم با امتيازهاي 25 بر 22 و 25 بر 16 مغلوب شدند تا كار به ست چهارم كشيده شود. 
تيم ايران در ست چهارم 25 بر 22 به پيروزي رسيد اما در ست پنجم 15 بر 6 مغلوب لهستان شد تا در نهايت با حساب سه بر دو در دومين بازي برابر لهستان شكست بخورد، البته شاگردان كواچ توانستند با اين نتيجه يك امتياز حساس را كه اولين امتياز ايران در ليگ جهاني 2015 بود كسب كنند. حالا ملي‌پوشان واليبال كشورمان امروز راهي روسيه مي‌شوند تا در ادامه ليگ جهاني در روزهاي 23 و 24 خرداد دو بازي با روسيه انجام دهند. 

  كواچ: جنگنده‌تر از قبل بوديم

صحبت‌هاي اسلوبودان كواچ پس از بازي دوم با لهستان نشان مي‌دهد كه او از بازي بازيكنانش نسبت به بازي‌هاي قبلي راضي‌تر است. او گفت: «فكر مي‌كنم بعد از ست چهارم ما ديگر به بازي ادامه نداديم و انگار در زمين حضور نداشتيم و آن انگيزه در تيم ديده نمي‌شد. به دست آوردن يك امتياز براي برد كافي نيست و به نظر من بايد هر لحظه براي پيروزي تلاش كرد. البته گفتنش آسان، اما عمل كردن به آن خيلي سخت است. چون طرف مقابل قهرمان جهان است و بازيكنان و مربي فوق‌العاده‌اي دارد. لهستان نظم تيمي بسيار خوبي دارد و در طول بازي با سازماندهي مناسبي بازي كرد. فكر مي‌كنم ما عالي بازي نكرديم و توانايي و كيفيت بهتر بازي كردن را نيز داريم. اميدوارم در هر مسابقه بهتر و بهتر شويم. امشب بسيار جنگيديم. به تماشاگران فوق‌العاده لهستان تبريك مي‌گويم و اميدوارم دوباره در اين كشور بازي كنيم.»
كاپيتان تيم‌ملي واليبال هم معتقد است تيم در بازي شنبه شب از سه بازي قبلي روند بهتري داشته است. سعيد معروف گفت: «بازي سختي بود. ما بهتر از بازي اول بازي كرديم. ولي در اين ديدار تنها چهار ست اول را بازي كرديم و اين براي برد كافي نبود. ما ست پنجم را خيلي بد شروع كرديم و زماني كه عقب افتاديم جبران امتيازات بسيار سخت شد. بازي سختي بود. من هنوز آمار را نديدم ولي آنها در دفاع و استفاده از توپ‌هاي برگشتي خوب ظاهر شدند. ما از اين بازي يك امتياز گرفتيم و بايد به فكر بازي‌هاي ديگرمان در ايران باشيم.»
شهرام محمودي هم پس از دومين مسابقه ايران و لهستان گفت: «بهترين مسابقه ايران در ليگ جهاني امسال بود. هنوز با تيم واقعي ايران فاصله داريم. خوشحال‌كننده است كه در دومين مسابقه با لهستان يك امتياز كسب كنيم تا كمكي به ايجاد اعتماد به نفس بازيكنان باشد. توانايي برگشت به تيم اصلي ايران را داريم و براي رسيدن به اين هدف بايد اشتباهات خود را كاهش دهيم. حريفان ايران واقعاً قدرتمند هستند و اميدوارم مردم درك كنند كه نمايندگان واليبال آنان با چه تيم‌هاي بزرگي مسابقه مي‌دهند. طبيعي است كه جلوي اين تيم‌ها بازي كردن خيلي مشكل است، اما رفته‌رفته آمادگي‌مان بيشتر مي‌شود.»

  سرمربي لهستان: در حد قهرماني بود

سرمربي تيم‌ملي واليبال لهستان هم با ستايش از قدرت ايران، بازي شنبه شب را در حد قهرماني عنوان كرد. استفان آنتيگا در نشست خبري پس از دومين مسابقه تيم‌ملي واليبال ايران و لهستان گفت: «در ابتداي بازي دريافت‌ها و سرويس‌هاي خوبي نداشتيم. فكر مي‌كنم تيم لهستان مي‌تواند دريافت‌هاي بهتري هم داشته باشد. چهار پيروزي در چهار بازي اول ليگ جهاني بسيار رضايت‌بخش است اما باقيمانده‌ بازي‌هاي خارج از خانه و مسافت طولاني مي‌تواند مشكل‌ساز باشد.»

  امريكا صدرنشين شد

در بازي‌هاي ديگر اين گروه، امريكا با شكست سه بر صفر روسيه 12 امتيازي شد و در صدر گروه B سطح يك ليگ جهاني واليبال باقي ماند. تيم‌ملي واليبال امريكا در اين مسابقه در سه ست متوالي مقابل روسيه به پيروزي رسيد. شاگردان جان اسپرا با اين پيروزي، 12 امتياز كامل چهار مسابقه نخست خود را به دست آوردند و در صدر جدول قرار گرفتند. در اين گروه لهستان با 10 امتياز دوم است و ايران و روسيه با يك امتياز در رده‌هاي سوم و چهارم ايستاده‌اند. تيم‌هاي ملي واليبال روسيه و ايران در هفته پنجم ليگ جهاني در شهر كازان به مصاف يكديگر مي‌روند. 
ارسال نظرات