مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی از برنامه‌های جدید این مجمع برای گسترش فعالیت‌ها در کشورهای همسایه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۵۴۵۷
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، با اشاره به برنامه‌های این مجمع در بعد بین‌الملل گفت: مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نظر دارد تا به صورت غیر مستقیم در عرصه‌های جهانی حضور داشته باشد که از جمله این نوع اقدامات تهیه بسته پیشنهادی کتاب برای نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود. در این فهرست تعدادی از کتاب‌های خواندنی و مفید معرفی شده بود.

وی با بیان اینکه ما در حوزه بین‌الملل برنامه‌های خوبی را شروع کرده‌ایم، ادامه داد: حوزه بین‌الملل ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد. نفوذ کتاب‌های جبهه انقلاب از طریق ناشران در دیگر کشورها از جمله اقداماتی است که در سال‌های اخیر در حال شکل‌گیری است. به عنوان نمونه یکی از ناشران عضو مجمع بیش از 20 کتاب ممتاز جبهه انقلاب را در کشورهای هند و پاکستان ترجمه و توزیع کرد. این کار بزرگی بود که به انجام رسید. مجمع در عرصه بین‌الملل برنامه‌هایی دارد که از جمله این موارد حضور و فعالیت در دیگر کشورها از طریق ناشران همسو با انقلاب اسلامی است.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی افزود: از جمله کتاب‌هایی که ترجمه و عرضه شده، «من زنده‌ام»، نوشته معصومه آباد است. قرار است مسابقه کتابخوانی با محوریت این اثر در کشور پاکستان برگزار شود. این مسابقه به صورت سراسری خواهد بود و مجمع هم از این اقدام حمایت حداقلی خواهد کرد. برخی از کتاب‌های دیگر دفاع مقدس، تاریخ انقلاب، سبک زندگی اسلامی ایرانی نیز توسط ناشران هم‌سو در دیگر کشورها در دست ترجمه است.

نیلی یادآور شد: این آثار در ایران ترجمه نمی‌شود که تبعات ترجمه و ویراستاری ضعیف شامل حال آنها شود. ما به این روش بیشتر امیدوار هستیم. به جای اینکه در ایران ترجمه شود و بعد ما به فکر چگونگی توزیع و عرضه آن باشیم، این روش را در دستور کار خود قرار دادیم که نتایج بهتری را هم با خود به همراه خواهد داشت. به جای این قواعد متداول ترجمه که کتاب‌هایی را بیاوریم و ترجمه کنیم، باید به دنبال ناشران و شبکه‌های توزیعی کتاب در خارج کشوری بگردیم که هم‌سویی وعلاقه‌مندی جدی به گفتمان انقلاب اسلامی، امام(ره) و رهبر انقلاب داشته باشند. در این صورت ما می‌توانیم موفق باشیم به نشر واقعی معارف اسلام و تشیع و انقلاب اسلامی و این کار شدنی است.

ارسال نظرات