معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: شش هزار زائر از استان در قالب 10 کاروان از 10 شهرستان برای شرکت در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) به تهران اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۵۲۵۲۲۴
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ ابراهیم حسینی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعزام کاروان های زیارتی حرم مطهر امام خمینی(ره) درجمع خبرنگاران و رسانه های گروهی استان اظهار کرد: تجلیل از امام تجلیل از یک تفکر الهی است و امروز در حالی 26 امین سالگرد رحلت جانگداز امام خمینی (ره) را برگزار می کنیم که به فضل الهی انقلاب امروز ما موازنه قدرت و در مسیر توسعه اسلام قرار دارد ، اسلامی که امام آن را احیا و به جهان بشریت عرضه کرد.

وی گفت: امام خمینی (ره) یک شخصیت استثنایی در دوران معاصر خودش بود که با اندیشه های ناب تفکر خود را عرضه کرد و با شعار نه شرقی و نه غربی عملکرد ناصواب آنها را محکوم کرد لذا وظیفه ی ماست تا اندیشه های منحصر به فرد این بزرگوار را مرور کنیم تا سعادت بشریت بر مبنای جهان بینی اسلامی محقق گردد.

سرهنگ حسینی ادامه داد: با اعلام فراخوان ثبت نام از عاشقان و علاقمندان به شرکت در مراسم سالگرد حضرت امام (ره) شش هزار از شهروندان کردستانی از شهرستانهای مختلف استان به مرقد امام(ره) اعزام می شوند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه ما همه ساله شاهد شوق و استقبال آحاد مردم در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) هستیم اظهار کرد: آشنا کردن نسل جوان و نسل های آینده با آرمان های امام، روح دشمن شناسی در دل جوانان و مردم دنیا، استکبار ستیزی و سازش ناپذیری امام با دشمنان قسم خورده ی اسلام، از اهداف هر چه باشکوه تر برگزار کردن بزرگداشت ارتحال امام است.

حسيني در ادامه تصريح كرد: اعزام زائراني كه براي نخستين بار به حرم ملكوتي امام راحل مشرف ميشوند از اولويتهاي امسال ستاد ارتحال امام (ره) در استان است.

معاون هماهنگ كننده سپاه بيت المقدس با بيان اينكه امام راحل حقيقت هميشه زنده تاريخ است، خاطرنشان كرد: حضور ميليونها عاشق دلباخته و دلسوخته امام (ره) از سراسر كشور در طول سال به ويژه در سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب در حرم مطهر ايشان سندي محكم بر جاودانگي امام (ره) است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه این افراد در قالب 10 کاروان از 10 شهرستان توسط 210 دستگاه اتوبوس به تهران اعزام خواهند شد گفت: در هر اتوبوس یک روحانی و یک پلیس یار و یک فرهنگی نیز حضور دارند.

وی همچنین از اعزام 10 اکیپ تعمیرات و 10 اکیپ راهنمایی و رانندگی از استان به همراه این کاروان خبر داد و گفت: شش هزار بسته فرهنگی نیز در میان کاروان توزیع خواهد شد.

سرهنگ حسینی افزود: ثبت نام زائران اعزامی به تهران محدود بود به طوری که تنها چند روز بعد از اعلام سهمیه شهرستان های استان، ظرفیت تکمیل شد که نشان دهنده عمق ارادت،عشق و شیفتگی مردم به حضرت امام خمینی(ره) است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه به همراهی و همکاری بسیار مناسب مدیران استان با ستاد ارتحال حضرت امام اشاره کرد و گفت: مدیران کل، استاندار کردستان و معاونین وی به شکل جدی در صحنه حاضر شدند و هماهنگی های لازم را به عمل اوردند.

به گفته وی کمیته های امنیتی و انتظامی، حمل و نقل، اعزام، برگزاری مراسم، فرهنگی و تبلیغات، پزشکی و مالی برای برگزاری بهتر این برنامه ها فعالیت داشتند.

حسيني از توزيع بسته هاي فرهنگي شامل بروشورهاي مختلفي حاوي چكيدهاي از زندگينامه امام (ره) و وصيتنامه ايشان در بين زائران خبر داد و اضافه كرد: اميدواريم با برنامه ريزيهايي كه شده امسال نيز همچمن سنوات گذشته شاهد برگزاري هرچه باشكوه مراسم سالگرد ارتحال ملكوتي امام راحل باشيم.

سرهنگ حسینی مشارکت مردم در آیین های گرامی داشت سالروز رحلت آن حضرت را بیانگر وفاداری مردم به انقلاب عنوان کرد.

وی ترویج ارزرش های انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی (ره) را یکی از مهم ترین برنامه های دستگاه های فرهنگی و نهادهای انقلابی خواند و بر آن تاکید کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه اظهار داشت: آیین بدرقه کاروان زائران حضرت امام خمینی(ره) از سنندج به تهران روز چهارشنبه مصادف بامیلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) با حضور مسئولینبرگزار می شود و زائرین روز 5 شنبه 14 خرداد ماه در مراسم سالگرد رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) که با سخنان رهبر معظم انقلاب همراه خواهد بود شرکت می کنند.

حسینی ادامه داد: تیم های دوچرخه سوراری از استانبا هدف تجدید میثاق با آرمان های والای امام راحل (ره) مسیر استان کردستان را تا مرقد مطهر امام (ره) رکاب خواهند زدوهمچنینتیم های پیاده روی از شهرستان بیجار امسال نیز همانند سال های گذشته تا مرقد مطهر امام خمینی(ره) را خواهند پیمود اکیپ های مستند ساز صداو سیما استان و اصحاب رسانه و مطبوعات استان نیز این مراسم شرکت کرده و آن را پوشش خواهند داد.


ارسال نظرات