شناسنامه‌دار کردن 100 خانه قرآن در سنندج

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج از شناسایی و شناسنامه دار کردن 100 خانه قرآن شهری و روستایی در سطح شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۵۲۱۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج از شناسایی و شناسنامه دار کردن 100 خانه قرآن شهری و روستایی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: این کار موجب ثبت این موسسات و معرفی فعالیت های قرآنی به عموم مردم می گردد.

وی خاطر نشان کرد: نباید در بحث شناسایی و ساماندهی خانه ها و موسسات قرآنی کوتاهی کرد زیرا این حق جوانان و نوجونان است تا از فرصت معنوی حاصل شده استفاده ببرند.

حجت الاسلام منتشلو به ترویج و توسعه موسسات قرآنی اشاره کرد و افزود: اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان در افق 10 سال آینده بر حوزه فعالیت های قرآنی بیش از پیش توجه می کند و باید استان به قطب قرآنی کشور تبدیل شود.

وی در ادامه خطاب به شرکت کنندگان در دوره آموزشی با بیان اینکه دوره های تربیت معلم قرآن کریم جزو دوره های خودگردان است،گفت: با هدف مردمی بودن فعالیت ها پیش بروید و به ارتقای هرچه بیشتر فعالیت های دینی و قرآنی توجه کنید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج افزود: شما معلیمن قرآنی باید در حوزه کاری خود به رعایت محتوا و روش خوب به متعلمین خود توجه کنید، چون معلم قرآنی علاوه بر ارائه علوم قرآنی باید اخلاق و در دیگر زمینه ها پر باشد و تعلیم مطلب با تدبیر معلم با روش خوب به مخاطب ارائه شود.

وی ادامه داد: همت به فراگیری علوم دینی اهمیت داشته و امیدواریم که همه ما متخلق به اخلاق قرآنی باشیم و از این فضا استفاده بهینه را ببریم و در راستای خدمت رسانی به قرآن،فرهنگ و دین موفق باشیم.

منتشلو در ادامه با بیان اینکه ۱۰۱ تشکل قرآنی در سطح شهرستان سنندج فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر این تعداد تشکل قرآنی در قالب ۱۴ موسسه قرآنی، ۷۸ خانه قرآن شهری و ۹ خانه قرآن روستایی در سطح شهرستان سنندج مشغول فعالیت هستند
ارسال نظرات