مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی در حال حاضر مظلوم، قوی و مقتدر و موقعیت نظام اسلامی بی‎نظیر و بی‎بدیل است.
کد خبر: ۸۵۲۵۱۶۸
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان،سردار عروج در مراسم «شبی در هجر یار» در زنجان اظهار داشت: تدابیر بلند امام خمینی (ره) موجب میشد تا موج دینی و ایمانی در دوران دفاع مقدس در بین رزمندگان به اوج برسد.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با روحیه سلحشوری و مقاومت در دوران هشت سال دفاع مقدس پایداری کردند، افزود: برخی از شهدای تشنه به لقاءالله پیوستند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: رزمندگان به این موضوع اعتقاد داشتند که رزمنده حضرت ولی عصر (عج) بوده و ادامه‌دهنده راه اسلام ناب محمدی هستند.

سردار عروج بر ضرورت توجه به سبک زندگی امام خمینی (ره) تاکید کرد و گفت: امام در این میدان فرمودند که قدری جلوتر بروید، خداوند متعال دست شما را گرفته و اجازه نمیدهد عقبگرد داشته باشید که به عینه در دوران دفاع مقدس مشهود بود.

وی با اشاره به 15 سالی که امام خمینی (ره) در نجف اشرف زندگی میکردند، افزود: در این دوران ساده زیستی در زندگی امام موج میزد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام حاضر نمیشد در گرمای 50 تا 60 درجه نجف از پنکه دستی در اتاقش استفاده شود، یادآور شد: امام اعتقاد داشتند این موضوع خلاف شرع نیست اما خلاف مروت است که رفقای ما در تبعید و شکنجه و ما در اینجا در آرامش باشیم.

سردار عروج با اشاره به اوج سادهزیستی امام حتی در نحوه استفاده از غذا خاطرنشان کرد: قوت غالب امام در این دوران غذاهای بسیار ساده بود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام خمینی (ره) نیز در جماران نان، سیب زمینی و تخم مرغ مصرف میکرد که باید این موضوعات به مردم گفته شود.

سردار عروج ادامه داد: اگر علامتها را درست تبیین نکنیم اسلامی را به ما تحمیل میکنند که ما از گریه و ضجههای آن خسته میشویم.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تجهیزات بسیار کم بود و از ابزار بسیار ساده استفاده می‌شد، افزود: تک تک تانکهای دشمن از سوی رزمندگان اسلام با همین تجهیزات کم مورد هدف قرار میگرفت.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبا اشاره به اینکه شاگردان این مکتب آثار بسیار برجستهای از مکتب امام خمینی (ره) دارند،افزود: شاگردان این مکتب ساده‌زیست، بدون ادعا و ابراهیمی، دارای فقه جواهری و انصاف هستند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مکتب امام حسین (ع) مکتب جهانی است و باید نگهدار این مکتب بود.

سردار عروج گفت: در دوران دفاع مقدس سبکی بالاتر از شعور انسانی تحویل جامعه جهانی داده شد که امروز در بسیاری از دانشگاههای جهان تدریس میشود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود:ایران اسلامی در حال حاضر مظلوم، قوی و مقتدر و موقعیت نظام اسلامی بینظیر و بیبدیل است.

سردار عروج گفت: این انقلاب با فرماندهی حضرت مهدی وخون شهدا به پیش میرود و در حال حاضر نیز فرماندهی امروز جامعه نیز اهل این مسیر است وبه برکت روضههایی که نظام اسلامی را بیمه میکند موقعیت ایران در دنیا بینظیر است

ارسال نظرات