در گشت و پایش شبانه‌روزی مأموران اجرایی در پارک ملی لار صورت گرفت
سرپرست پارک ملی لار از اجرای گشت و پایش شبانه روزی در تعطیلات پایان هفته گذشته در پارک ملی لار خبر داد و گفت: طی گشت شبانه، ۵۶ قطعه ماهی از صیادان غیرمجاز کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۸۵۲۴۹۷۴
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا کرمی‌ گفت: با توجه به ورود بی‌ضابطه گردشگران در خرداد ‌و همچنین تعطیلات آخر هفته گذشته که اوج کار در پارک ملی لار ماست، طرح گشت، کنترل و برخورد با تخلفات زیست محیطی با حضور نیروهای کمکی در پارک ملی لار اجرا شد.

وی افزود: در نخستین روز از اجرای این طرح مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی لار در حین گشت و پایش در منطقه ورارود موفق به دستگیری یک صیاد غیرمجاز و کشف و ضبط 9 قطعه ماهی و یک رشته تور ماهی‌گیری شدند.

کرمی با اشاره به این‌که مأموران اجرایی در همان روز در منطقه کمردشت نیز با یک صیاد غیرمجاز برخورد کردند، اظهار داشت: متخلف قبل از اقدام به صید با مشاهده مأموران متواری شد و 2 رشته تور ماهی‌گیری به جا مانده از این متخلف نیز کشف و ضبط شد.

سرپرست پارک ملی لار ادامه داد: همچنین در منطقه امام پهنک نیز مأموران با یک صیاد غیر‌مجاز در حال دامگذاری برخورد کردند که متخلف با مشاهده مأموران متواری شد و یک رشته تور ماهیگیری به همراه یک عدد لنسر از این صیاد غیر‌مجاز کشف و ضبط شد.

کرمی با بیان این‌که مأموران در دومین روز از اجرای این طرح در منطقه ورارود موفق به دستگیری 2 نفر صیاد غیر‌مجاز شدند، تصریح کرد: از این متخلفان 47 قطعه ماهی به همراه یک رشته تور ماهیگیری کشف و ضبط گردید.

سرپرست پارک ملی لار در ادامه با بیان اینکه همچنین روز گذشته ماموران اجرایی در حین گشت و پایش در خلیج سفید‌آباد موفق به کشف و جمع‌آوری 3 عدد دام شدند، گفت: در روستای الرم نیز مأموران در بازرسی از وسایل یک گروه گردشگر یک رشته تور ماهی‌گیری را کشف و ضبط کردند.

کرمی در پایان با اشاره به این‌که همچنین در طول اجرای گشت و پایش 3 عدد لنسر نیز توسط مأموران کشف و ضبط شد، خاطرنشان کرد: متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

ارسال نظرات