عشق و علاقه افغانستانی‌ها به امام خمینی(ره) مربوط به امروز و دیروز نیست. از «خمینیست‌های» شهید دوران کمونیست‌ها تا ۲۰۰۰ شهید افغانستانی ۸ سال دفاع مقدس سابقه تاریخی دارد. آنها در بیست و ششمین سالگرد درگذشت امام گردهم آمده‌اند.
کد خبر: ۸۵۲۴۹۵۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، به سنت همه این سالها، اجتماع بزرگی از مهاجرین افغانستانی در حرم امام خمینی(ره) گرد هم آمدند تا یاد و خاطره خمینی کبیر را بعد از سالها دوباره زنده نگه‌ دارند. یاد و خاطره‌ای که در تمام این سالها فراموش نشده بود و در قلب همه مهاجرین افغانستانی، خاطره و یاد خوش تنفس در فضای امام (ره) جاری و سازی مانده بود.

روز جمعه شورای هماهنگی هیأت های مذهبی مهاجرین افغانستانی با حضور هزاران نفر از فرهنگیان، دانشجویان، اساتید، روحانیون، نخبگان و خانواده های شهدای مهاجر در کنار بارگاه ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) حضور بهم رسانند و به آرمان های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کردند.

عشق و علاقه افغانستانی‌ها به امام خمینی، البته مربوط به امروز نیست،  و از «خمینیست‌هایی» که سالها پیش در افغانستان به وسیله حکومت کومنیستی وقت سر به طناب دار دادند تا شهدای افغانستانی 8 سال دفاع مقدس ایران سابقه تاریخی دارد.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط استاد عباس حسنی شروع و با مداحی حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین رحیمی و نوحه سرایی مداح اهل بیت سید رضا علوی ادامه یافت.
سخنران این اجتماع نیز حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس علوی نماینده حضرت آیت الله العظمی فیاض بود. وی گفت: ملت افغانستان حضرت امام را رهبر عقیده، اندیشه، جهاد و مبارزه خود می دانند.

آقای علوی با بیان اینکه شیعیان افغانستان هیچ حمایت و رهنمودهای رهبرش را از یاد نخواهند برد تصریح کرد: مردم دنیا بدانند که دشمنان ما از اسلام خمینی می هراسند چرا که اسلام خمینی، همان اسلام ناب محمدی(ص) است.

همه ساله جمع کثیری از دوستداران، شیفتگان و دلباختگان امام راحل از اقصی نقاط جهان به ایران می آیند و با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به آرمانهای امام و انقلاب اسلامی ادای احترام می کنند.

ارسال نظرات