يك روانشناس و مشاور خانواده با پرداختن به اثرات تربيتي والدين در خانواده گفت:‌والدين بهترين الگوي تربيتي فرزندانشان هستند.
کد خبر: ۸۵۲۴۹۴۵
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمد عبدوس در جمع بسیجیان حوزه مقاومت بقیة الله(عج) در خصوص اهمیت خانواده در جامعه اظهار کرد: با توجه به سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند«ضروری است که خانواده ها برای حل مسائل خانوادگی خود به مشاوران و روانشناسان مراجعه کنند» اعضای خانواده باید در مقابل رفتارهای اجتماعی و اخلاقی یکدیگر احساس مسئولیت داشته و در صورت عدم توانایی در راهنمایی و کمک به یکدیگر با یک روانشناس مشورت کنند.

وی افزود: دولتمردان و متوليان امر باید به علت ضرورت و اهمیت خانواده توجه ویژه ای به آن داشته باشند و موانع اقتصادی،بیکاری و... را مرتفع کنند؛ چرا که اگر این مجموعه کوچک اما اثرگذار دچار مشکل شود موقعیت جامعه و کشور به خطر می افتد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: رسیدگی به مسائل و مشکلات فرهنگی که امروز دغدغه اصلی ما است باید در صدر و اولویت قرار داشته بشد؛ چرا که اگر فرهنگ خانواده ها فرهنگ اسلامی باشد درصدی زیادی از مشکلات حل می شوند.

عبدوس تصریح کرد: ایمان والدین در خانواده تأثیر بسزایی در تربیت و همچنین نماز خواندن فرزندان دارد؛ به طوری که اگر جوانی در نماز سستی کند باید دلیل آن را در والدین جستجو کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها