خبرهای داغ:
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کشور اسلامی باید چهره‌اش اسلامی باشد، گفت: چقدر مسئولين فرهنگي كشور در مورد بد حجابي به فكر علاج هستند؟
کد خبر: ۸۵۲۴۷۹۵
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) در مصلاي اروميه با بیان ویژگی‌های رسالت امام خمینی(ره) در انقلاب و ماهیت انقلاب اسلامی گفت: امام (ره) با احساس وظيفه اي كه در آن زمان داشتند حرکتی را شروع کردند که به پشتوانه مردم این حرکت پیروز شد.

وي افزود: امام خمینی (ره) با روشنگري هايي كه در جامعه داشتند به مردم درس ایمان و شهادت مي آموختند.

امام جمعه موقت تهران اظهار كرد: در زمان شاه، معصيت، عياشي، غارتگري بيت المال به حدی رسیده بود که حتی تاریخ هجری کشور را به تاریخ شاهنشاهی تغییر داده بودند.

آيت الله موحدي كرماني تصريح كرد: اما امام(ره) با تقويت نيروي ايمان در ميان اقشار و گروه هاي جامعه در برابر اين ظلم ستم ايستادند در حالي كه ديگر مسئولان و بزرگان كشور مي گفتند مگر مي شود با دست خالي با شاه درافتاد.

وي گفت: اما امام (ره) اين جرات را داشتند و آن را نيز مرهون قران و دين بودند.

وي با تاكيد براينكه انسان نبايد در هيچ سرايطي نا اميد شود افزود: بطور مثال در همين زمينه فرهنگ، مسئولان فرهنگي كشور نبايستي نا اميد شوند چراكه اگر در چنان شرایطی امام توانست بر آن ظلمت پیروز شود، قطعا مسئولان امروز نيز مي توانند با فسادهای اجتماعی مثل بدحجابی در جامعه اسلامی مبارزه و این گونه فسادها را از دامن جامعه اسلامی پاک کنند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مردم و مسئولان كشور گفت: آقاياني كه حكومت را به دست گرفته اند به چند نكته بايستي توجه نمايند اول اينكه مبادا امر به معروف و نهي از منكر در بين شما فراموش و به آن عمل نشود، ديگر اينكه مردم بايد به عملكرد مسئولين دقت كنند و نكته ديگر اينكه مسئولان بايد دلسوزانه به انسان هايي كه گرفتار فساد و تباهي شده اند با بيان نرم امربه معروف و نهي از منكر نمايند.

وي بار ديگر باتاكيد بر اينكه مسئولين بايد گناه در جامعه را علاج كنند گفت: چقدر مسئولان فرهنگي كشور در مورد بدحجابي به فكر علاج افتاده اند؟ كه جواب را هم بايد خودشان دهند نگويند نمي شود كه قطعا اين مشكل حل شدني است.

آيت الله موحدي كرماني از رشوه گرفتن در ادارات نيز انتقاد كرد و افزود: اگر احساس مي شود در ادارات رشوه كرفته مي شود آيا نمي توان اين ادارات رااصلاح كرد كه قطعا ميشود فقط همت مي خواهد و عزم جدي .

وي تصريح كرد: مسئولان بايد مامورين سري داشته باشند تا نقاط ضعف هايي كه در كشور وجود دارد بررسي و اصلاح شود كه اگر اينگونه بود و ماموران سري در نظام وجود داشت هيچگاه شاهد غارت بيت المال به شكل سه هزار ميلياردي نمي شديم.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه هر گامي كه بر مي داريم اگراز مسير اسلام و اهل بيت انحرافي داشته باشد قطعا ضربه خواهيم خورد افزود: و اگر اين ضربه ها روي هم انباشته شود روزي در مي يابيم كه انقلاب از دستمان رفته است.

وي گفت: مسئولين بيدار باشند چرا كه دشمن خيلي بيدار است و نقشه ها و توطئه هاي بسياري براي ايران دارد .

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت:‌ همانطوريكه مقام معظم رهبري نيز فرمودند تيم مذاكره كننده نيز از دلسوزان نظام هستند اما بايد بيدار باشند تا آمريكا سرشان كلاه نگذارند .

وي تصريح كرد: مبادا بخاطر توطئه هاي آمريكا اجازه دهند عزت ايران زير سوال برود.

آیت الله موحدی کرمانی بر اساس حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه ۴ چیز عامل سقوط یک حکومت می شود، تاکید کرد: تضییع اصول، توجه به فروع به جای اصول، مسئولیت پیدا کردن انسانهای نالایق و کنار زده شدن انسانهای لایق از جمله مواردی است که اگر در یک حکومت پیدا شود نشان دهنده سقوط آن حکومت است.

وي با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ اسلامي در كشور گفت: پرداختن به معقوله فرهنگ يكي از مهمترين اولويت هاي كشور و مسئولان نظام است چراكه فرهنگ باعث ارتقا بينش و بصيرت در جامعه مي شود و مسئولان بايستي نگذارند فرهنگ اسلامي در جامعه فراموش شود.

ارسال نظرات