مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: یکی از صحنه های به یاد ماندنی تاریخ ایران قیام 15 خرداد است.
کد خبر: ۸۵۲۴۵۶۹
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
حجت الاسلام مهدی ولیخانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر اظهار داشت: 15 خردادماه روز قیام خونین مردم جان بر کفی که با نام اسلامو برای اسلام به میدان آمدند و علیه نظام ستمشاهی شوریدند و پشت رژیم طاغوترا به لرزه انداختند.

وی افزود: ماجرا از این قرار بود که سه روز قبل از پانزدهم خرداد سال 42 امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه قم در عاشورای حسینیبا سخنانی کوبنده پرده از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی اش برداشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر افزود: عمال طاغوت در سحرگاه 15 خرداد 42 در قم امام خمینی را دستگیر کردند و به تهران انتقال و زندانی کردند.

وی اضافه کرد: هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که مردم شهر قم به خیابان ریختندو اعتراض خود را اعلام کردند و در همانروز در تهران و چند شهر دیگر مردم تظاهرات وسیع کردند و اعتراض خود را به عمل ننگین شاه اعلام کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهدیشهر افزود: پلیس برای تفرقه مردم ابتدا به تیراندازی هوایی پرداخت؛ اما مردم به پلیس حمله کردند و معاون شهربانی را به قتل رساندند و کامیون ارتش را آتش زدند.

ولیخانی اظهار داشت: بالاخره تیراندازی مردم به طرف مردم آغاز شد و عده ای شهید شدندو تیراندازی تا عصر همان روز ادامه داشت در ادامه ارتش وارد مدرسه فیضیه شدو تانک ها را در شهر قم مستقر کردند و هواپیماها را به پرواز در آوردند و دیوار صوتی را شکستند و قصد داشتند مردم را بترسانند؛ اما سیل خروشان کشاورزان غیور و کفن پوشان ورامینی و مردم جماران به سوی تهران سرازیر شدند و جمعیت عظیمی را به وجود آورده بودند و با بازاریان تهران بارفروشان و دانشگاهیان با «شعار یا مرگ یا خمینی»، «مرگ بر شاه» تهران را به لرزه در آورده بودند.

وی گفت: شاه که تاج و تخت خود را در حال زوال و سقوط می دید؛ دستور داد با مسلسل به جنگ ملت بیایند و مردم را به رگبار گلوله بستند و حمام خون به راه انداختند.

وی خاطرنشان کرد: شبیه همین ماجرا و کشتار مردم معترض در قم، شیراز، مشهد، تبریز و دیگر شهرستانها به وجود آوردندو مردم بی گناهرا برای اسلام خواهیو مبارزه با طاغوت به میدان آمده بودندرا به شهادت رساندند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها