خبرهای داغ:
با سخنرانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی؛
مراسم باشکوه و معنوی احیاء شب نیمه شعبان همزمان با دیگر مساجد دامغان و استان به همت هیئت بنی‌فاطمه(س) در مسجد عالمی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۴۴۹۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین رمضان‌علی عین الکمال شب گذشته در مراسم احیاء شب پرفضیلت نیمه شعبان بهترین منبع برای رسیدن به درکی درست از شرایط جهان در عصر ظهور مهدی موعود و وظایف یک منتظر حقیقی را روایات ائمه‌اطهار و به‌ویژه احادیث کثیر باقی‌مانده از امام صادق(ع) در این‌باره دانست و اظهار داشت: امام ششم ویژگی‌های عصر ظهور را به روشنی ذکر کرده‌اند که از بارز‌ترین آنها، فزونی ظلم و جور در جهان، ظاهر‌های آراسته و باطن‌های متعفن اهل ریا و سخت شدن تمیز دادن حق از باطل است.

مدیر حوزه علمیه بسطام در تشریح چهار ویژگی بارز یاران امام عصر از منظر صادق آل محمد(ع)، اضافه کرد: نخستین ویژگی‌ولایت‌پذیری است، واژه‌ای که امروز در ظاهر بسیار استفاده می‌شود اما در حقیقت هنگامی معنی می‌یابد که فرد افق زندگی‌اش را با ولی خدا تنظیم کند و خواست و رضایتش، میل و رضایت او باشد.

وی وجود پرفضیلت حضرت قمربنی‌هاشم(ع) را اسوه و الگوی ولایت‌پذیری و سرمایه‌گذاری معنوی عمر با برکت امیرالمؤمنین(ع) برای واقعه تاریخ‌ساز عاشورا برشمرد و خاطر‌نشان کرد: حضرت اباالفضل(ع) که عمری را به رشادت گذرانده بود تا آخرین ساعات عاشورای حسینی شمشیرش در قلاف ماند، زیرا امام زمانش به جنگیدن او راضی نبود.

حجت الاسلام عین الکمال دومین ویژگی یاران امام حسین(ع) که در وجود یاوران مهدی(عج) متجلی می‌شود را باوفایی دانست و افزود: قمر بنی‌هاشم(ع) پیمانه‌ای لبریز از وفا بود و آن هنگام که شمر برای او امان نامه آورد ثابت کرد که همه هستی‌اش امام زمانش است و یا سعیدبن عبدالله که بعد از اثابت 13 تیر هنگام جان دادن در آغوش امام حسین(ع) از حضرت پرسید آیا پیمانه‌ام را پر کردم، آیا وفاداری‌ام را ثابت نمودم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی سومین خصوصیت یاران اباعبدالله(ع) و امام زمان(عج) را ثابت قدم بودن عنوان کرد و گفت: در روایات آمده است که در آخرالزمان حفظ دین از نگاه‌داشتن آتش در کف دست سخت‌تر است، منتظر و یار راستین مهدی(عج) کسی‌است که در برابر هر هجمه‌ دشمن دلش نلرزد و امام و راه خود را رها نکند.

وی چهارمین ویژگی یاران حضرت حجت برگرفته از کلام امام صادق(ع) را راضی بودن به رضای خداوند برشمرد و تصریح کرد: امام حسین(ع) از لحظه حرکت خود از مدینه برپیمان خود استوار و تا آخرین لحظه راضی به رضای حضرت حق بود و چیزی را فراتر از رضایت و قرب الهی و تسلیم بودن در برابر خواست خداوند نمی‌دانست.

مدیر حوزه علمیه بسطام تأکید کرد: باید به روشنی بپذیریم کسی منظر است که قلبش مضطر باشد، آنگاه انتظار معنا پیدا می‌کند که از نبود امکام زمانمان دچار اضطرار و اضطراب شویم، امام امروز اکثر ما عملا کاری به ظهور مهدی فاطمه(عج) نداریم، چون درک نکرده‌ایم که برای گذراندن این راه پر خطر وجود و ظهور امام عصر اضطرار است.



گفتنی است قرائت دعای پر
فیض کمیل و قرائت مناجات پرفضیلت و روح بخش شعبانیه توسط حجت الاسلام سید مهدی شاهچراغی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها