رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور:
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور در مصاحبه با خبرنگار سپاه شهدا گفت: دشمنان نظام اسلامی امروز بیشتر از آنکه از سلاح و تجهیزات کشور بترسند از روحیه شهادت طلبی و ایثار قشرهای مختلف در هراس هستند.
کد خبر: ۸۵۲۴۴۲۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
سردار احمد حق طلب اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکنون 45 کتاب در حوزه دفاع مقدس را تقریظ کرده اند که نسبت به کتاب های حوزه های دیگر قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه کتاب های «پایی که جا ماند»، «من زنده ام»، «عباس دست طلا»، «یاور صادق»، «دا»، «لشکر خوبان» از کتاب های بسیار ماندگار و ارزشمند در حوزه آثار دفاع مقدس محسوب می شود، تصریح کرد: کتاب هایی که حضرت آقا تفریظ کرده اند نوبت چاپشان به 70 تا 100 نیز رسیده است. رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور با اشاره به اعزام زائران به مناطق عملیاتی جنوب در سال های اخیر گفت: در حال حاضر مناطق عملیاتی استان شهید پرور آذربایجان غربی نیز مورد توجه است.

سردار حق طلب گفت: نصب 30 یادمان و زیارتگاه شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری شاهد احداث و بهره برداری از این یادمان ها خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد در دو محور اصلی حفظ آثار مربوط به دفاع مقدس و آنچه که به صورت سند به جای مانده است و نشر این آثار را جزو اولویت های خود می دانند و در زمینه نشر آنها از ابزار روز از جمله ابزار صوتی، تصویری، فضای مجازی و کتاب استفاده می کند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور بر ضرورت بسترسازی لازم در این زمینه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های جوان تاکید کرد و گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا نسل جوان امروز بتواند از این فضا استفاده کند.

سردار حق طلب تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی امروز بیشتر از آنکه از سلاح و تجهیزات کشور بترسند از روحیه شهادت طلبی و ایثار قشرهای مختلف در هراس هستند.

وی وجود روحیه خودباوری،شجاعت، شهامت، ایثار و شهادت را در بین مردم موجب ترس دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: راه اندازی جنگ نرم و ناتوی فرهنگی برای مقابله با این روحیه است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور همچنین با اشاره به برگزاری برنامه فرهنگی "با نوای کاروان" در ارومیه گفت: "با نوای کاروان"گام مطلوب فرهنگی است که مردم با هرنوع اعتقاد و گرایش سیاسی می توانند از آن استفاده کنند.

سردار حق طلب با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان سال دولت و ملت همدلی و همزبانی ادامه داد: در راستای ایجاد همدلی و همزبانی مدنظر باید فضایی شاد و جذاب برای مردم در زمینه یادآوری حماسه های دفاع مقدس و بصیرت افزایی فراهم شود.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی دارای مرز طولانی با کشور عراق است و از همان روزهای اول آغاز جنگ با هجوم نیروهای بعث مواجه بوده است، گفت: مردم این استان همواره نشان داده اند که در شرایط سخت و روزهای دشوار همه قشرهای مردم از جمله ترک،کرد،شیعه و سنی کنار هم بوده و با دفاع مردانه و همه جانبه ای دشمن را به زانو در آوردند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور برگزاری جشنواره شعر پیشمرگان کرد مسلمان در سنندج را نیز حاصل زحمات و تلاش سپاه شهداء آذربایجان غربی و ایده ها و نظریه های فرمانده آن عنوان کرد و گفت: برای اولین بار سپاه شهداء آذربایجان غربی پایه گذار این کنگره بوده است.

سردار حق طلب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بی نظیر اما خطیر رسانه های مختلف در نشر آثار دفاع مقدس یادآور شد: رسانه ها به دلیل داشتن ابزار رسانه در این زمینه نقش تاثیرگذارتری دارند.

وی نخستین و مهمترین وظیفه رسانه را انتقال اخبار و اطلاعات و فرهنگ دفاع مقدس به مردم دانست و خاطرنشان کرد: اگر رسانه ای این وظیفه را به خوبی انجام دهند می توانند به روز بوده و تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور گفت: مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی در بین 31 استان کشور، یکی از موفق ترین مجموعه ها و یکی از مراکز فعال محسوب می شود.

سردار حق طلب با اشاره به کسب موفقیت های بیشمار از سوی این مرکز در کشور گفت: 18 مرکز حفظ آثار در کشور راه اندازی شده است.

وی سهم آذربایجان غربی را در انتشار کتاب کنگره پیشمرگان کرد مسلمان در سنندج را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سهم این استان از استان های کردستان و کرمانشاه نیز بیشتر بود.

ارسال نظرات