خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه ویژه شهید شوانه حوزه یک شهری ثارالله خبرداد:
فرمانده پایگاه ویژه شهید شوانه حوزه یک شهری ثارالله سپاه بوکان از ترسیم ماتریس فرهنگی این پایگاه بارویکرد کیفی سازی حلقه های صالحین خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۴۳۶۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امیر ایزددوست در جمع پرشور بسیجیان پایگاه شهید شوانه حوزه یک شهری ثارالله سپاه بوکان گفت: تازمانی که مولفه‌هاي اجتماعي و فرهنگي درساختار برگزاری حلقه های صالحین تعریف نشود و مواردي همچون سبک زندگي، کثرت و تنوع شبکه‌اي ‌از روابط اجتماعي، نوع و ميزان مصرف، توسعه مسايل فرهنگي و ارتقاي سطح فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... در نگاه جديد با مديريت سه عنصر اصلی هر پایگاه مقاومت شامل امام جماعت مسجد،فرمانده پایگاه و مربیان مطرح نشود به طور قطع به مانند درجا قدم رو نظامی حرکتی روبه جلو نخواهیم داشت.

ایزددوست ادامه داد: گرفتن و انتشار چند عکس هفتگی به صورت حلقه ای تحت عنوان حلقه های صالحین در پایگاه های مقاومت به هیچ وجه نمی تواند در برگیرنده اهداف طرح بزرگ و مهم صالحین باشد،بنابراین ترسیم و وجود یک ماتریس فرهنگی نه تنها موجب تقویت ایمان و روحیه خودباوری و معرفت بسیجیان می گردد بلکه باعث پرورش استعدادهای جوانان و تربیت نیروی کادر در عرصه مختلف می گردد و با ترسیم یک ماتریس فرهنگی بومی بر اساس نیازهای متربیان درهر پایگاه مقاومت و پرداختن به مقولات فرهنگي و اجتماعي به مثابه ابزاري در جهت ارايه خدمات باکيفيت‌تر به بسیجیان تلقي مي‌شود و با اين کار مسير دست يابي به افق‌هاي ارتقاي کيفيت زندگي، کالبد و اهداف اصلی حلقه ها براي رشد و تعالي ایجاد شده و این موضوع باعث فرصت‌هاي کافي براي تعاون و همکاري جمعي در جهت اصلاح و بازنگری و تطبیق آن با وضعیت قشر مربوطه شده و می تواند چون برنامه ای کامل پیاده سازی شود

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شوانه حوزه یک شهری ثارالله سپاه بوکان افزود: بر اساس همین رویکرد در پایگاه مقاومت نوع ویژه شهید شوانه این ماتریس فرهنگی ترسیم و رونمایی شد.

وی گفت: در این ماتریس فرهنگی به احساسات و انگیزه های متربیان اهمیت ویژه ای داده شده است تا آنها شخصیت خویش را به رسمیت بشناسند و احساس مسئولیت کنند

ایزددوست تصریح کرد: در این ماتریس فرهنگی به کيفي‌سازي‌ حلقه ها اهمیت ویژه ای داده شده و متربیان با بهره گیری از نیروی عاطفی کاملا در کنار فعالیت های عقلی قرار می گیرند، همان مواردی که در فرمایشات مقام معظم رهبری به وضوح نمایان و مشهود است.

فرمانده پایگاه شهید شوانه بابیان اینکه استفاده از این ماتریس فرهنگی به عنوان خلاقیت و ابتکاری جدید درحلقه های صالحین بسیج روابط اجتماعي را تقویت کرده و یک مجموعه فکری از آدمهای مطمئن به وجود می آورد،افزود:این ماتريس فرهنگي ، برنامه‌اي است براي اين که بتواند تعاملات درون سازماني و ساختاری مجموعه این پایگاه مقاومت را در حوزه مسايل فرهنگي و اجتماعي و حتي ارايه خدمات ديگر به متربیان شکل دهد.

ایزددوست گفت: می توان از اين ماتريس به عنوان يک برنامه هماهنگ يا يک تفاهم همکاري بين حوزه اجتماعي و فرهنگي یک پایگاه مقاومت و ديگر پایگاه های مقاومت ياد کرد.

وی یادآور شد: ماتريس فرهنگي، در ساختار پایگاه مقاومت با اين هدف شکل گرفته که هرگونه انحراف فکری از میان برداشته شده و از ميان برود و مشارکت، انسجام ،بصیرت، همبستگي و پویایی در میان حلقه های صالحین جايگزين آن شود.

فرمانده پایگاه شهید شوانه تاکید کرد: در این ماتریس فرهنگی همه معاونت های پایگاه مقاومت ماموريت دارند به صورت هفتگی و مداوم با تحقیق و پژوهش و ارائه راهکار و برنامه بر اساس وظیفه در ساختار پایگاه فعالیت کنند.

ایزددوست اظهار امیدواری کرد که رونمایی از این ماتریس فرهنگی منجر به ارائه و چاپ مجموعه مقالاتی در این خصوص گردد.

ارسال نظرات