حركت دومين كاروان رسانه بسيج سازندگي استان تهران

كاروان رسانه بسيج سازندگي استان تهران در باقرشهر حضور يافت و ضمن ديدار و ارائه گزارشي از فعاليت هاي بسيج سازندگي استان تهران با شماري از مقامات ياقرشهر مصاحبه اي انجام داد.
کد خبر: ۸۵۲۴۳۰۴
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛كاروان رسانه بسيج سازندگي استان تهران در باقرشهر حضور يافت و ضمن ديدار و ارائه گزارشي از فعاليت هاي بسيج سازندگي استان تهران با شماري از مقامات ياقرشهر مصاحبه اي انجام داد.

در ادامه به بخشي از گفتگوي انجام شده مي پردازيم :

- حجت الاسلام موسوي امام جمعه باقرشهراقتصاد كشور نبايد به مذاكرات هسته اي گره زده شود.

حجت الاسلام موسوي امام جمعه باقرشهر در مصاحبه با خبرنگار بسيج سازندگي استان تهران گفت : بسيج سازندگي به عنوان يك نهاد انقلابي در زمينه هاي اقتصادي و ايجاد توليدي هاي مختلف و همچنين در امر محروميت زدايي بوسيله اردوهاي جهادي در تمام نقاط كشور به خدمات رساني پرداخته است .
وي ضمن تاكيد به فرهنگ غلط استفاده از كالاهاي خارجي تصريح كرد يكي از راه هاي پيشرفت اقتصاد مقاومتي ايجاد فرهنگ استفاده از توليدات داخلي مي باشد .
امام جمعه باقرشهر افزود : استفاده از كالاي داخلي يعني تقويت توليد ملي و ايجاد اشتغال در داخل كشور و استفاده از كالاي خارجي يعني كمك به اقتصاد بيگانگان .
وي ادامه داد : تا حد امكان بايد واردات از خارج قطع شود و كالاهاي مورد نياز در داخل كشور توليد شوند.
حجت الاسلام موسوي گفت : اگر اقتصاد مقاومتي توسط دولت به خوبي اجرا شود پيشرفت خواهيم كرد .اقتصاد مقاومتي بايد طوري اجرا شود كه بتوان علاوه بر ايران ، جبهه مقاومت را نيز تقويت كرد.
امام جمعه باقرشهر خدمت جهادگران بسيجي سازندگي به اقشار محروم را مصداق عمل صالح دانست و افزود در آيات و روايات خدمت كردن به محرومان بسيار سفارش شده است .

وي تاكيد كرد اقتصاد كشور نبايد به مذاكرات هسته اي گره زده شود و بايد اقتصاد طوري طراحي شود كه تحريم اثري بر آن نگذارد .

 

- سرهنگ موسي پور ( فرمانده سپاه ناحيه باقرشهر)بسيج سازندگي در مجموعه سپاه از قداست عظمت و منزلت بالايي برخوردار است.
فرمانده سپاه ناحيه باقر شهر در مصاحبه با روابط عمومي سازمان بسيج سازندگي گفت : جايگاه بسيج سازندگي در مجموعه سپاه از قداست ، عظمت و منزلت بالايي برخوردار است چرا كه فعاليت هاي آن خدمت مستقيم به مردم است .
وي از جمله الزامات بسيج سازندگي را خدمت به محرومين دانست و در همين راستا گفت : نيروهاي بسيج ناحيه باقرشهر با حضور در روستاها و مناطق محروم به ساكنان آن ها خدمات پزشكي و درماني ارائه مي دهند.
موسي پور اظهار داشت : اقتصاد مقاومتي به افزايش بهره وري در توليد كمك خواهد كرد.
وي ادامه داد: ايجاد حوضچه هاي پرورش آبزيان ، ، شترمرغ ، بلدرچين ، مرغ بومي ، پرورش قارچ ، صيفي جات ، زنبور عسل دام هاي سبك و سنگين ، صنايع تبديلي و مشاغل خانگي را از جمله ظرفيت هاي ناحيه باقرشهر مي باشند.
سرهنگ موسي پور با اشاره به اين كه سپاه و بسيج در عمل به طرح هاي اقتصاد مقاومتي پيشرو بوده است ، دليل پيشرفت نامطلوب اين طرح را عدم اقدام همسان ساير دستگاه هاي متولي باسپاه و بسيج دانست.
وي افزود در ادارات و فرمانداري ها به برنامه اقتصاد مقاومتي به ديده الزام آور نگاه نمي شود و به همين دليل كار به صورت جدي و با سرعت پيش نمي رود.
فرمانده سپاه ناحيه باقرشهر همچنين خواستار ايجاد سهولت در اخذ تسهيلات بانكي در خصوص اقتصاد مقاومتي شد.
وي گفت : اردوي جهادي مصداق عملي اخلاص ، ايثار ، فداكاري ، و تمام صفات خوب مي باشد و من به جهادگران و حضور آن ها در مناطق محروم غبطه مي خورم.

 



حجه الاسلام و المسلمين سميعي مسئول نمايندگي ولي فقيه ناحيه باقرشهر :

حجه الاسلام و المسلمين سميعي در مصاحبه با روابط عمومي سازمان بسيج سازندگي استان تهران بيان داشت : بسيج سازندگي در اوايل انقلاب در قالب جهاد سازندگي در زمينه هاي مختلف به مردم خدمت رساني كرده است.
مقام معظم رهبري نيز چه با رفتار عملي خود مانند حضور در روستاي فردو وكمك به جمع آوري محصولات گندم كشاورزان و چه با دستورات خود مبني بر تشكيل بسيج سازندگي و حمايت اين سازمان تاكيد خود را بيان داشته اند.
وي گفت : اخيرا هم با شديد تر شدن تحريم هاي عليه ايران اسلامي مقام معظم رهبري طرح اقتصاد مقاومتي را ابلاغ فرمودند كه از جمله ماموريتهاي مهم بسيج سازندگي است.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در ناحيه باقرشهر با اشاره به اين نكته كه هدف از تحريم ها دلزده كردن مردم نسبت به نظام است تصريح داشت تنها راه مقابله با تحريم ها اقتصاد مقاومتي است كه مي توان به وسيله آن تحريم ها را دور زد و بي اثر كرد.

ايشان پيشرفت نامطلوب اقتصاد مقاومتي را عدم باور مسئولين اجرايي دانست و خواستار استفاده از تمام توان و ظرفيت هاي موجود براي پيشبرد اين طرح شد.

سميعي افزود: اگر دولت با تمام توان وجود به كمك سپاه وبسيج بشتابد قطعا نتيجه كار در سازندگي كشور خيلي بهتر خواد شد.

وي اضافه كرد : دولت مردان بايد بسيج را باور داشته باشند و باور كردن بسيج به اين است كه در عرصه هاي مختلف دست بسيج را بگيرند نه در حد بيان و شعار باشد .

وي در خصوص حركت هاي جهادي بسيج سازندگي گفت : حضور بسيجيان جهادگر در مناطق محروم باعث دلگرمي ساكنان اين مناطق نسبت به نظام خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار