حمیدرضا
حجت الاسلام جلیلیان در جمع کارکنان سپاه ناحیه ایلام :
همزمان با ولادت حضرت علی اکبر وروز جوان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام در جمع کارکنان سپاه ناحیه ایلام به پاره ای از مسائل روز واخلاقیات اشاره کردند.
کد خبر: ۸۵۲۴۱۴۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام  جلیلیان در صحبت های خود در جمع کارکنان سپاه ناحیه ایلام به بررسی مسائل خاورمیانه وبخصوص مذاکرات هسته ای اشاره داشتند وافزودند: زینت اسلام وفای به عهد است ولی در قراردادهای اجتماعی، پیامبر(ص) خیلی به این قراردادها مقید بود واهل نقض قرار داد نبودند وبا کسی که این قراردادها را نقض می کرد به شدت برخورد می کرد.

وی در ادامه افزودند: روایتی است که پیامبر اکرم (ص) خطاب به امیرالمومنین(ع) فرمودند که نشانه های انسان های مومن 7 چیز است کسی که این 7 نشانه را داشته باشد حقیقت ایمان را درک کرده است و باید خود را آماده کند برای نعمت های بهشت ، فرمودند: وضو گرفتن وشاداب وکامل است، نماز نیکو، پرداخت زکات، کنترل زبان، فرو بردن خشم ، استغفار کردن ، ادای وظیفه نسبت به اهل بیت(علیه السلام) می باشد.

وی با تاکید پرداخت زکات به کارکنان به فواید آن اشاره کردند وگفتنتد: امیرالمومنین(ع) می فرمایند: مال های خود را با زکات دادن بیمه کنید.

وی تصریح کرد : در ماه شعبان و ایام مبارک ولادت ائمه معصومین (ع ) چیزی که مورد نظر است کنترل زبان مومن وفرو بردن خشم می باشد ونیز صلوات شعبان واسغفار که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: حداقل روزی 70 بار استغفار می کرد که در زندگی انسان خیلی موثر است که این خود زمینه ساز توبه است .

وی توجه به ائمه را در این ماه از وظایف مومنین برشمرد وگفت:دعا خواندن وعبادت وانجام فرایض دینی وتوجه به ادای وظایف در قبال ائمه وظیفه هر انسان مومن می باشد.

حجت الاسلام جلیلیان در اشاره به مسائل هسته ای وگفت گوهای ایران با کشورهای غربی اشاره کرده وبیان نمودند: برطبق فرمایشات رهبری دشمن هیچ قابل اطمینان نیست وهمیشه در حال زیاده خواهی هستند.

وی گفت : برطبق فرمایشات معظم له که فرمودند: من با مذاکرات مخالف نیستم ولی خوشبین نیستم به این وضعیت واگر ما یک قدم کوتاه بیاییم دشمن یک قدم جلو تر می آید وآن چیزی که مدنظر خودشان است را در مذاکرات دنبال می کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان افزودند: حفظ امنیت ملی از دستاوردهای انقلاب می باشد وپای میز مذاکره رفتن نمایندگان ایران در مذاکرات هسته ای وقبول بازرسی از مراکز هسته ای به منزله این است که استقلال کشور را به خطر بیندازند واین از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه مسئله یمن را به طور خلاصه مورد بررسی قرار داد وافزود: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند اگر در حق مسلمانی ظلم می شود شما نباید سکوت کنید این در حالی است که مردم یمن مردم مسلمان وشیعه هستند واین وظیفه ماست اولا به تبع مسلمان بودن خود حتی به لحاظ لفظ هم از آنها حمایت بکنیم ودوما اگر حمایت ایران نباشد فردادر کنار مرزهای خودمان حضور پیدا می کنند .

وی افزود: وضعیت کلی منطقه چه گروهک تروریستی داعش وچه سوریه وچه یمن به این شکل پیش نمی رود وبه حول قوه الهی رزمندگان اسلام بر کفر پیروز می شوند.


ارسال نظرات