طی مراسمی با حضور فرمانده سپاه استان البرز:

خطوط آلیاژ سازی و ریخته گری پژوهشگاه مواد و انرژی کرج افتتاح شد

طی مراسمی با حضور فرمانده سپاه البرز و جمعی از مسولان استان البرز خطوط آلیاژ سازی و ریخته گری پژوهشگاه مواد و انرژی کرج افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۲۳۹۹۴
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، دکتر سید محمدمهدی هادوی صبح امروز در مراسم افتتاح خطوط آلیاژ سازی و ریخته گری نقره در این پژوهشگاه با اشاره به اینکه افتتاح پروژه تولید آلیاژ نقره به ما اطمینان می دهد که صنعت دانش بنیان می تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد، اظهارداشت: ما به دنبال تولید علم و فناوری هستیم تا بتوانیم محصولات فناوری پیشرفته را عرضه کنیم.
وی افزود: تولید آلیاژ نقره در ساخت ضریح، خیمه گاه و ساخت گوی و ماسوره در این پژوهشگاه اجرا شده است.
رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی در خصوص تولیدات این نوع آلیاژ نقره گفت: ساخت گوی و ماسوره در چهار بخش ساخت ورق نقره آلیاژی، پوشش بر سطح ورق‌های نقره‌ای نصب شده و پوشش آلیاژ نقره بر مس طراحی شده است.
وی با بیان اینکه استفاده نقره در این تولیدات منجر به رفع عیوب و نواقص شده است، اظهار داشت: در ساخت گوی و ماسوره نقره، بر تشکیل کمیته‌هایی بر جلای نقره‌ای به عنوان آنتی‌باکتریال، داشتن زیست‌سازگاری آلیاژ، استحکام صافی و مقاومت و سیاه نشدن تاکید شده است.
دکتر هادوی با اعلام اینکه این نقره آلیاژ جدیدی در کشور است، تصریح کرد: روان شدن و براق بودن این آلیاژ از مهمترین ویژگی‌های این طرح است که به زودی ثبت می‌شود.
رییس پژوهشگاه مواد و انرژی افزود: در فناوری جدید ریخته گری هدر رفت مواد نسبت به روش های سنتی کمتر است.
وی خاطر نشان کرد: آلیاژی که برای ساخت خیمه‌گاه حضرت عباس (ع) تحویل ستاد عتبات عالیات بوشهر داده ایم از این نوع آلیاژ فناور شده و پیشرفته می باشد.
هادوی با اشاره به اینکه این محموله در فروردین ماه جاری در ستاد بازسازی عتبات عالیات برای ساخت خیمه‌گاه حضرت عباس (ع) به بوشهر تحویل داده شد، افزود: محموله دوم ساخت این پروژه نیز به بوشهر ارسال شد که با تحویل  این محموله ساخت این پروژه به پایان رسید.
وی با بیان اینکه اکنون آمادگی نصب این آلیاژ جدید که با همکاری هنرمندان اصفهانی قلمکاری شده است را در کربلا داریم، افزود:طی هفته آینده تیم پژوهشگاه مواد و انرژی به کربلا اعزام می شود تا این آلیاژ را در حرم مسلم بن عقیل (ع) نصب کنند.
در ادامه، معاون فرهنگی و توسعه ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به اشتیاق مردم ایران برای بازسازی عتبات عالیات، اظهار داشت: پروژه ای که در پژوهشگاه مواد و انرژی ساخته شده است برای خیمه گاه ۵ تن از شهدای کربلا می باشد که بزودی نصب می شود.
مهندس جمشید گودرزی افزود: ساخت صحن و ضریح حضرت فاطمه زهرا(س) در مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع از فعالیت بارز این ستاد در کشور است.
وی در ادامه گفت: به زودی صحن  ضریح حضرت زینب کبری(س) در مساحت ۶۰ هزار مترمربع و در سه طبقه ساخته می شود.
گودرزی از بازسازی و نوسازی ایوان باب المراد در کاظمین که در زمان قاجاریه ساخته شده است خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت گنبد حرمین جوادین و ترفیع گنبد امام حسین به طول ۸ متر نیز از کارهای در دست اقدام ستاد بازسای عتبات عالیات کشور است.
معاون فرهنگی و توسعه ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور همچنین دیگر اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور را ساخت ایوان حرم امیرالمومنین(ع) اعلام کرد و گفت: این حرم پس از ۴۰۰ سال بازسازی و نوسازی می شود.
گفتنی است، در پایان این مراسم کارگاه ذوب و ریخته گری، پایلوت نورد، پایلوت آبکاری نقره بر روی مس و کارگاه تراشکاری و پولیش نقره در این پژوهشگاه افتتاح شد.    

در این مراسم ،سردار  علی استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، مهندس گودرزی معاون هنری و توسعه ستاد بازسازی عتبات عالیات، مهندس مهرور فرماندار فردیس، دکتر تقوی پور رئیس هسته گزینش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حضور داشتند.
دین محمد پور
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار