شیخ احسان بی آزار تهرانیبی آزار تهرانی در خصوص توقعات حضرت صاحب الزمان (عج) از شیعیان گفت: آن چه که امام زمان (عج) قید کردند همین همدلی و همزبانی است و به شیخ مفید فرمودند اگر "اجتماع من القلوب" اگر شیعیان ما دل هایشان را به هم نزدیک می کردند و همدل و هم زبان می شدند و تعهداتشان را نسبت به هم اجرا می کردند من ظهور می کردم .
کد خبر: ۸۵۲۳۹۸۵
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
به گزارش بسیج مداحان، حجت الاسلام حاج شیخ احسان بی آزار تهرانی، سخنران مذهبی در گفت و گو با خبرنگار بسیج مداحان گفت: علم 27 مرحله است و تا صبح ظهور دو مرحله آن رونمایی شده است به محض این که آقا بفرمایند یا اهل العالم 25 مراحل بعدی گشوده می شود. مصاحبه خبرنگار بسیج مداحان و حجت الاسلام بی آزار تهرانی را در زیر مشاهده می فرمایید.
ویژگی های شخصیتی حضرت صاحب الزمان (عج) قبل از غیبت را بفرمایید و آیا در آن زمان هم با امامت ایشان مخالفت می شد؟
مخالفت با امامت حضرت مهدی (عج) قطعی است و اگر این معاندین نبودند غیبت کبری رخ نمی داد. آن بحث حکومت واحد جهانی که ان شا الله آقا خواهند داشت ظرفیت به گونه ای است که خیلی متفاوت تر از دیگر معصومین است حتی در غیبت صغری چون آنجا حضرت، "مَهدی بِه ظاهِرِ و الباطن" است. یعنی تمام ائمه ما معمور به ظاهر بودند. امیر المومنین صبح کسی را نصب می کند و خودشان هم عزل می کنند. امام علی (ع) صبح ابوالاصفد دوئری را به عنوان قاضی القضات منصوب کردند و غروب باطل کردند. دلیلش این است که امام علم باطنی دارد نسبت به افراد ولی چرا نصب می کنند وبعد عزل می کنند، چون معمور به ظاهر هستند. ولی حضرت مهدی (عج) این طور نیستند ایشان به بواطن نگاه می کنند وقتی می خواهد عدالت شود نگاه می کنند اگر مال حرامی در زندگی من باشد باید اصلاح شود و از باطن انسان استفاده می کنند یعنی اجنه و ملائکه در اختیار حضرت هستند. روایت معروفی داریم در کتاب نجم الصاحب که خدا جلوه ای از حقیقت همه انبیا در وجود حضرت قرار داده است. همه انبیا یک ماکتی را تقریبا یک حرکت کوچکی که نمایه آن حرکت جهانی است را نشان داده اند. مثلا در زمان حضرت سلیمان (ع) باد مسخر ایشان است، منطق الطیر دارد، اجنه ظاهر می شوند و این در اعلی درجاتش محضر امام زمان (عج) است. و خیلی از شبهات و پرسش ها را پاسخ می دهد. آنهایی که فکر می کنند که آقا در زمان ظهور چطور صدایشان به جهان می رسد فکر می کنند آن موقع حضرت از یک شبکه دیجیتالی و رادیویی جهانی صحبت می کنند، نه. لحظه ی که حضرت مهدی (عج) تشریف می آورند یک صوتی در عالم طنین انداز می شود "بَقیهٌ الله خَیر لَکُم اِن کَنتَم مَومِنین" که امام صادق (ع) به مُفضَل عرض کرد همه اقوام و همه ملت ها با ادبیات خودشان این جمله را می فهمند. خطاب دوم خطاب جبرئیل امین است. جبرئیل بالای سر آقا و بالا سر کعبه می ایستد صدا می زند "یا اهل العالَم هذه ی خَلیفه الله فَطبُعونی" مَلِک که مظهر غیب است، چیزی نیست که از طریق دوربین گرفته شده باشد و این همه از طریق قوای باطنی است. لذا این قصه اصلا برای ما قابل تصور نیست. علم 27 مرحله است و تا صبح ظهور دو مرحله آن رونمایی شده است به محض این که آقا بفرمایند یا اهل العالم 25 مراحل بعدی گشوده می شود. آن دوره یک دوره مخصوص به خودش است قابل تصور نیست و آنچه که روایات ما مطرح کرده این است که حضرت با حاکمیت و قدرت الهی و با استفاده از غیب غلبه بر همه بدی ها پیدا می کند.
منتظران و شیعیان در زمان غیبت چه وظایفی دارند؟
منتظر واقعی اگر الان وظیفه خود را به درستی انجام دهد آن روز وظیفه برای او توصیف می شود الان اگر همین جور که اهلیت پیدا می کنیم آن روز می توانیم بگوییم "لبیک یا داعی الله" درست است که آقا افرادی را مورد عنایت قرار می دهند و عقول باز می شود و طوری می شود. یک خانمی با مقدار زیادی طلا از این سر جهان به آن سر جهان می رود و فکر تهدید هم برای او نیست و مهم این است که کسی که آن روز بخواهد در رکاب حضرت باشد امروز چطور فرهنگ انتظار را پیداه کرده باشد. آن چه که به عنوان حقوق حضرت است مثلا در کتاب مکیال المکارم 80 وظیفه مطرح شده اگر آنها را ما امروز مقید باشیم می توانیم صبح ظهور هم لبیک گو باشیم و سرباز حضرت باشیم.
توقعات حضرت از منتظران و شیعیان چیست؟
توقع حضرت از ما همین است که در زیارت جامعه کبیره آمده است. توقع حضرت از ما "وَصیتُکُم التَقوی" است. آنچه که به شیخ مفید فرمودند و آن جمله ی که امسال مقام معظم رهبری فرمودند شاید بتوانم این دو را به هم وصل کنم یعنی ما در این شرایطی که به سر می بریم حاکمیت اسلامی وجود دارد و داعیه مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) را دارد. آن چه که امام زمان (عج) قید کردند همین همدلی و همزبانی است و به شیخ مفید فرمودند اگر "اجتماع من القلوب" اگر شیعیان ما دل هایشان را به هم نزدیک می کردند و همدل و هم زبان می شدند و تعهداتشان را نسبت به هم اجرا می کردند من ظهور می کردم این توقع و کلام حضرت است و بهترین حالت این است که ما در زیر پرچم ولایت و در مسیر نایب امام عصر (عج) و خودومان قرائت های مختلف نداشته باشیم این دوره بیایم همدل و همزبان شویم و زیر یک پرچم واحد در مقابل دشمنان مشترک.
مداحان مهدوی چه خصوصیاتی دارند؟
ما یک خلوت داریم و یک جلوت. کسی که در مقام باور غیبی امام عصر همانی که قران می گوید " یُومِنونَ بِالغَیب" اگر در خلوتمان بین خودمان و امام زمان (عج) را اصلاح کنیم همه وجودمان بر این مبنا باشد که خودمان توسل و توجه به حضرت داشته باشیم بعد از آن ان شاالله امضا شده است. بین ما و جلوت ما و مردم را خود حضرت یاری می کنند ما بیشتر در بحث خلوت با امام زمان (عج) باورمان، دائم الحضور بودن و توسل خاص به حضرت اگر آنجا درست باشد بیرون را خود حضرت عنایت می کند و ان شاالله درست می شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات