نفت – ذوب‌آهن فينال جام‌حذفي امروزساعت 18:30‌
قهرمان جام حذفي فوتبال ايران امروز با جدال نفت تهران و ذوب‌آهن مشخص مي‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۳۷۳۰
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، قهرمان جام حذفي فوتبال ايران امروز با جدال نفت تهران و ذوب‌آهن مشخص مي‌شود. بيست و هشتمين دوره اين رقابت‌ها در حالي در ورزشگاه تختي تهران به پايان مي‌رسد كه پيروز ميدان سهميه حضور مستقيم در ليگ قهرمانان آسيا را به دست مي‌آورد. نكته جالب توجه اين بازي اولين حضور نفت تهران در ديدار پاياني جام حذفي است، تيمي كه در اين فصل فراتر از انتظارها ظاهر شده است. 
تيم عليرضا منصوريان در يك قدمي قهرماني ليگ برتر قرار داشت، اما با يك تساوي بحث‌برانگيز جام از دست آنها درآمد. نفتي‌ها از ابتدا نشان دادند كه براي موفقيت برنامه ويژه دارند.

سرمربي جوان اين تيم در سومين سال حضورش به اهدافش رسيده. اگرچه قهرماني در ليگ مي‌توانست اوج نتايج درخشان نفت باشد اما منصوريان و شاگردانش در ليگ قهرمانان آسيا و همچنين جام حذفي عملكرد خوبي داشتند. يكي از نكاتي كه شانس موفقيت زردپوشان را در بازي امروز بيشتر كرده روحيه بالايي بازيكنان اين تيم است. نفت تهران پس از حذف پرسپوليس تنها نماينده فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا محسوب مي‌شد. همين تيم در شرايطي كه عربستاني‌ها قصد داشتند با استفاده از حربه كارشكني و بي‌حرمتي به هدف خود برسند، الاهلي اين كشور را حذف كرد و جشن صعود گرفت. حالا همان نفت براي رسيدن به اولين جام قهرماني خود در فوتبال ايران نماينده اصفهان را در پيش دارد كه در صورت موفقيت ديگر لازم نيست در پلي‌آف آسيا حاضر شوند. شكست پنج بر سه بازي برگشت نفتي‌ها را براي گرفتن انتقام مصمم‌تر كرده است. استقلال اهواز، شهرداري اردبيل، صنعت ساري و پديده تيم‌هايي بودند كه نفت براي صعود به فينال همه را از پيش‌رو برداشت. 

  دعوت از استقلالي‌ها

اين روزها اخبار زيادي مبني بر مذاكره جدي استقلال با سرمربي فعلي نفت مطرح شده است. درخواست منصوريان از هواداران آبي در نشست خبري پيش از فينال بر شايعات دامن زد: «ما يك نتيجه تلخ در بازي برگشت مقابل ذوب‌آهن داشتيم. بايد طوري تلاش كنيم كه جام در تهران بماند. با تيمي بازي مي‌كنيم كه شايد در فوتبال ايران نزديك ما فوتبال بازي مي‌كند. پيش‌بيني يك بازي خوب را دارم. از هواداران كه باشگاه نفت بر لبان آنها لبخند آورد مي‌خواهم به ورزشگاه بيايند و از جوانان ما حمايت كنند. از هواداران استقلال هم مي‌خواهم كه كاپيتان سابق خود را تنها نگذارند. تنها روزي كه مي‌توانند به من كمك كنند امروز است. به خاطر سابقه دوستي كه من با باشگاه استقلال دارم مي‌خواهم كه امروز من را تنها نگذارند.» خداحافظي از نفت تهران سؤالي بود كه منصوريان پاسخ شفافي به آن نداد: «هنوز ليگ به پايان نرسيده است. لطفاً فضا را به حاشيه نبريد. ما تمركزمان روي اين است كه جام در تهران بماند. در حال حاضر تمام تمركزم روي نفت تهران است و هيچ مقوله‌اي درباره ايجاد مشكل بين من و مديران باشگاه نيست.»

در آن سوي ميدان تيمي قرار دارد كه در نيم‌فصل بيشتر از همه تيم‌ها امتياز جمع كرد. ذوب‌آهن در شرايطي در رده چهارم ليگ ايستاد كه سهميه ليگ قهرمانانش قطعي شده، اما يحيي گل‌محمدي اميدوار است با كسب يك پيروزي ديگر سهميه مستقيم را از آن خود كند. با وجود آنكه تيم دوم اصفهان در نيم فصل نخست بدترين نتايج را كسب كرده بود با شروع نيم‌فصل دوم به يكباره متحول شد. تا آنجا كه تنها يك شكست را تجربه كردند. ذوب براي رسيدن به ديدار نهايي جام حذفي از سد تيم‌هاي چغادك بوشهر، استقلال خوزستان، استقلال و پرسپوليس گذشت. سبزپوشان برخلاف ديگر فيناليست جام تاكنون سه بار حضور در ديدار نهايي جام حذفي را تجربه كرده‌اند كه دو بار آن با قهرماني ذوب به پايان رسيده است. 

   انگيزه مضاعف

يحيي گل‌محمدي ابراز اميدواري كرد شاگردانش امروز هم بازي خوبي ارائه كنند. سرمربي ذوب‌آهن با اشاره به اين موضوع اظهار داشت: «در ليگ فصل را خوب شروع نكرديم اما توانستيم در نهايت جزو چهار تيم برتر باشيم و سهميه بگيريم. ما يك روند فوق‌العاده‌اي را طي كرديم و اين كار با اراده بازيكنانمان به دست‌ آمد. مي‌دانيم كه قهرمان شدن در اين جام مي‌تواند ما را به عنوان نماينده مستقيم به جمع آسيايي‌ها اضافه كند. اين موضوع انگيزه مضاعفي براي ما ايجاد مي‌كند. نفت و ذوب‌آهن هر دو تيم شايستگي كسب عنوان قهرماني را دارند و اميدوارم هر تيمي كه زيباتر بازي كرد و لايق عنوان قهرماني بود به اين مقام دست يابد.» حساسيت‌هاي مطرح شده در خصوص رقابت گل محمدي و منصوريان نكته‌اي است كه سرمربي ذوب اعتقادي به آن ندارد: «به مسائل حاشيه‌اي اعتقادي ندارم. بازي بين ذوب‌آهن و نفت تهران است و هيچ حساسيتي بين من و عليرضا منصوريان وجود ندارد. من به عنوان سرمربي تيم ذوب‌آهن كار مي‌كنم و منصوريان نيز به عنوان سرمربي نفت كار خود را انجام مي‌دهد. اين مسائل هيچ ربطي به استقلال و پرسپوليس ندارد.»

  آمار و ارقام

در بيست و هفت دوره گذشته جام حذفي بيشترين عنوان قهرماني به استقلال رسيده است. استقلال با شش قهرماني صدرنشين است و پرسپوليس و سپاهان در رده‌هاي بعدي قرار دارند. 
  تركي داور فينال كميته داوران فدراسيون فوتبال محسن تركي را به عنوان داور اين بازي انتخاب كرده است. اين در حالي است كه محمدرضا ابوالفضلي و حسن ظهيري كمك‌هاي تركي در اين مسابقه هستند. 
ارسال نظرات