خبرگزاری بسیج: معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، از خدمات رسانی به حدود 160 هزار زائر بیست و ششمین سالروز بزرگداشت امام راحل خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۳۶۵۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳











به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ عبدالرضا زنگنه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، به تشریح برنامه‌های بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: از تاریخ 22 فروردین 94جلسات متعددی برای برگزاری هرچه بهترمراسم ارتحال امام (ره) برگزار کردیم که در همین ارتباط پنج جلسه در ستاد فرماندهی سپاه و پنج جلسه در قرارگاه مرکزی شهید فهمیده تهران برگزار شد که آخرین جلسه نیز در مرقد مطهر امام (ره) برگزار ‌شد.

زنگنه با اشاره به اینکه سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) مسئولیت خدمات رسانی به 90 هزار زائر استان‌های سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، مازندران، سمنان، ایلام، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و فارس را بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: 120 نقطه در 11 شهرستان استان‌ تهران برای خدمات رسانی به زوار مشخص شده است.

وی افزود: علاوه بر زائران 11استان کشور، حدود 70 هزار زائر شهرستان‌های استان تهران نیز در مراسم سالروز ارتحال امام حضور می یابند که به طور میانگین 3250 اتوبوس کار جابجایی این زائران را انجام خواهند داد.

  وی افزود: پیش بینی می شود حدود دو میلیون و 500 هزار زائر در مراسم بیست و ششمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) حضور یابند.

زنگنه اظهار داشت: برای برگزاری هرچه بهتر مراسم و رفاه زائران هماهنگی‌هایی با فرمانداری‌ها، امامان جمعه و ائمه جماعات، ‌ شهرداری ها، بخشداری ها سامانه اتوبوسرانی و ادارات مختلف استان صورت گرفته و همه برای رفاه زائران آمادگی کامل  دارند و در این مورد مشکلی وجود ندارد. 

معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا، تصریح کرد: یکهزار پیش‌قراول روز 13خرداد در استان استقرار پیدا می کنند که برای آنها نیز مکان‌های اسکان در نظر گرفته شده تا هنگام ورود زائران از استان ها کارهای هماهنگی آنان را انجام دهند و مشکلی نداشته باشیم.

زنگنه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در دنیای وانفسای کنونی کشور 70 میلیونی ایران بین هفت میلیارد انسان قدرت نمایی می کند و بیداری اسلامی در جهان را مدیون امام خمینی هستیم؛ وی با اشاره به جایگاه امام راحل در میان افکار مردم جهان، خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارتر گفت من 3 بار برای آمریکا گریه کرده‌ام، یکبار زمانی که لانه جاسوسی در ایران به تصرف دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد، بار دوم زمانی بود که هواپیماهای آمریکا در طبس گرفتار طوفان شن شدند و دفعه سوم زمانی بود که امام خمینی اعلام کرد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، امام راحل زمانی این مطلب را بیان کرد که تا آن زمان هیچ کشوری جرات گفتن این حرف به آمریکا را نداشت و امروز رهبر معظم انقلاب فرزند خلف امام راحل نیز همین حرف را می‌گوید.

 زنگنه همچنین از رونمایی صحن اصلی مرقد مطهر امام خمینی(ره) از سوی رهبر معظم انقلاب در روز چهاردهم خرداد خبر داد.

ارسال نظرات