در حمایت از "گزاره برگ ملی هسته ای" صورت گرفت

بیانیه دبیرخانه بسیج اقشار و دانشجویان بسیجی دانشگاه های شهرستان مریوان

دبیرخانه بسیج اقشار سپاه شهرستان مریوان و جامعه بسیج دانشجویی با صدور بیانیه ای از "گزاره برگ ملی هسته ای" حمایت کردند.
کد خبر: ۸۵۲۳۶۰۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دبیرخانه بسیج اقشار سپاه شهرستان مریوان و دانشجویان بسیجی دانشگاه های آزاد و پیام نور این شهرستان با صدور بیانیه ای از "گزاره برگ ملی هسته ای" ملت ایران حمایت کردند.

در بیانه دبیرخانه بسیج اقشار سپاه مریوان آمده است: در شرایطی امپریالیسم رسانه ای غرب با بوق و کرنای شعار سر می دهد که اگر جمهوری اسلامی ایران دست از برنامه هسته ای اش بر دارد، تحریم ها را حذف می کند. رفاه را به ملت ایران برمی گرداند و گوید ما خواهان رنج ملت ایران نیستیم، اما رهبران ایران نمی گذارند توافق هسته ای صورت گیرد. در شرایطی که متأسفانه عهده ای در داخل نیز با آنان همراه شده اند و می گویند که توافق هسته ایی در هر صورتی بازی برد برد برای ملت ایران است. درحالیکه خوب می دانند که بازی برد برد نداریم و اگر آنها برداشته باشند، ما می بازیم. ما می بازیم اگر از خطوط قرمز رهبری عقب نشینی نماییم.
ما اقشار مختلف بسیج( دانش آموزان،معلمان، دانشجویان، استاتید دانشگاه،طلاب و رحانیون، ورزشکاران، اصناف وسایر اقشار) اعلام می داریم که ولایت مدار هستیم و رهبر فرزانه خود را تنها نمی گذاریم. ما به تیم مذاکره کننده هسته ای می گوییم با قدرت پیش رود و از حقوق ملت ایران و رهبری یک گام هرچند کوچک نیز عقب نشینی نکنند. ما خواستار رعایت خطوط قرمز زیر در توافق هسته ای بوده و هرگونه توافقی را بدون رعایت شرایط زیر تحمیلی و نامشروع قلمداد خواهیم کرد:

همچنین در بیانیه داشجویان بسیجی آمده است: ما دانشجویان بسیجی شهرستان مریوان همگام با ملت ایران با تأسی به رهبر حکیم خود و با تأکید بر مواضع صریح دیگر مقامات عالی کشور با انتشار این گزاره برگ ملی اعلام می داریم منافع و عزت کشور و شش اصل ذیل باید در توافق نامه هسته ای رعایت شود و گرنه مصداق توافق بد است، و یک قرارداد تحمیلی، استعماری، غیرقانونی و نامشروع است و هیچ کس از طرف ملت ایران اجازه امضای قرارداد بدون رعایت اصول شش گانه ذیل را ندارد.

اصل یکم تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران یکجا و همزمان با امضاء توافقنامه کاملا لغو (نه تعلیق) شود.

اصل دوم: دستاوردهای هسته ای در حد نیاز واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.

اصل سوم: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفتهای علمی و فنی در امور هسته ای و هیچ محدودیت هایی برای دانشمندان مربوطه وجود نداشته باشد.

اصل چهارم: هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود.

اصل پنجم: هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.

اصل ششم: توافق هسته ای باید برگشت پذیر باشد و در صورت نقض تعهدات از سوی دشمن ما بتوانیم به شرط قبل از توافق برگردیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار