«از آزادی تا پیروزی» شامل بررسی سه بخش از زندگی آیت الله طالقانی به قلم میرزا باقر علیان نژاد منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۳۵۹۵
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، میرزا باقر علیان‌نژاد، تدوینگر کتاب با اشاره به کتاب «از آزادی تا پیروزی» گفت: این کتاب به بررسی سه بخش از زندگی آیت الله طالقانی می‌پردازد. بخش اول روزشمار تفصیلی زندگی آیت‌الله طالقانی از تولد تا رحلت ایشان است. بخش دوم به مجموعه تمام اعلامیه‌ها، پیام‌ها، سخنرانی‌های و مصاحبه‌های ایشان از 8 آبان 57 تا 22 بهمن 57 و پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد و بخش پایانی به تصاویر و مستنداتی از جمله تصویر شناسنامه و مراسم تشیع پیکر ایشان اختصاص دارد.

وی افزود: در بخش زندگی‌نامه تفصیلی آیت‌الله طالقانی از 130 عنوان کتاب و 50 عنوان نشریه فیش‌برداری شده که مجموع آنها 80 صفحه به صورت روزشمار است. همچنین برای مجموعه مقالات و مصاحبه‌ها هم سعی کردم از منابع دست اول که روزنامه‌های آن دوره را شامل می‌شود نیز استفاده کنم.

علیان‌نژاد درباره هدف از نوشتن این کتاب گفت: شخصیت آیت‌الله طالقانی در انقلاب اسلامی مهم بوده است. کتاب‌های زیادی نیز درباره ایشان نوشته شده، ولی تا به امروز هیچ کتاب روزشماری درباره زندگی‌نامه ایشان وجود نداشت، از این رو تصمیم گرفتم این خاطرات را به صورت روزشمار بیان کنم.

این تاریخ نگار ادامه داد: سعی کردم نقش مؤثر آیت الله طالقانی در روند پیروزی انقلاب اسلامی را به تصویر بکشم، تا نسل جدید با این مرد بزرگ انقلابی و اهداف و آرمان‌هایش آشنا شوند. این کتاب از مرحله اولیه جمع‌آوری اطلاعات تا نگارشش، حدود یک‌سال زمان برده است.

ارسال نظرات