معاون راه های روستايي و سرپرست معاون حقوقي و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی گفت: 6 کیلومتر از مسیر جاده چم سرخ (از طرف روستای حاضرمیل به زرین آباد)توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(عج) راهگشایی شده است .
کد خبر: ۸۵۲۳۴۱۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج; سيدحسين ميرشفيع معاون راه های روستايي و سرپرست معاون حقوقي و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه "جاده چم سرخ" شهرستان دهلران در گفتگوی با خبرنگار ما اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال 83 آغاز شده است که به دلیل محدودیت توان اجرایی پیمانکاران اولیه این پروژه، عملیات اجرایی آن با وقفه چندین ساله ای مواجه بوده است .

وی با بیان اینکه جاده چم سرخ 63 کیلومتر طول دارد که 23 کیلومتر آن از سمت زرین آباد به دهلران و 40 کیلومتر دیگر از دهلران به زرین آباد در حال اجرا است، افزود: با توجه به صعب العبور بودن منطقه، این پروژه از نظر راه سازی یک پروژه بسیار سنگین می باشد .

معاون راه های روستايي وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری وزارت راه در تأمین منابع مالی پیمانکاران، این پروژه به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(عج) واگذار شد که در حال حاضر 28 کیلومتر از صعب العبورترین مناطق این مسیر کوهستانی از طریق این قرارگاه در دست اجرا می باشد .

وی با بیان اینکه با استفاده از توان فنی اجرایی و استفاده از امکانات و تجهیزات قرار گاه روند عملیات اجرایی سرعت بیشتری داشته است، تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته از طرف وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه سازندگی خاتم النبیا(عج)، این قرارگاه با اهتمام خود عملیات اجرایی این پروژه را صرف نظر از نگاه هزینه ای تا پایان به اتمام و به مرحله بهره برداری برساند .

میر شفیع عنوان کرد: 6 کیلومتر از این پروژه از سمت دهلران(روستای حاضرمیل) به زرین آباد توسط قرارگاه خاتم راه گشایی صورت گرفته است و بخشی هم توسط پیمانکاران قبلی از سمت زرین آباد به دهلران کار انجام گرفته است .

پروژه جاده چم سرخ علی رغم اینکه پس از گذشت سال ها از آغاز آن، از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نبود و از لحاظ تأمین اعتبار با مشکلاتی همراه بود، اما از سال 93 که این پروژه به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(عج)واگذار شد در این مدت از لحاظ اجرایی این پروژه علی رغم محدودیت های مالی پرداختی به قرارگاه خاتم دارای پیشبرد فنی مناسبی بوده است .


ارسال نظرات