مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با تأکید بر ضرورت افزایش آگاهی و بصیرت در همه اقشار جامعه به‌ویژه نسل جوان در برهه کنونی، گفت: باید همواره در قول و عمل تابع محض ولایت و امام ز‌مانمان باشیم تا جامعه اسلامی از گزند دسیسه‌های دشمنان مصون بماند.
کد خبر: ۸۵۲۳۳۶۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام حسن فریدون،در نشستی با موضوع اخلاق در اسلام و جامعه اسلامی اخلاقی که با حضور پاسداران در حسینیه ثارالله سپاه استان سمنان برگزار شد، ضمن تبریک خجسته میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با اشاره به جایگاه اخلاق در دین مبین اسلام، اظهار داشت: یک مسلمان حقیقی و به ویژه ما شیعیان باید با جایگاه اخلاق در دین با تمامی صفات و ویژگی‌های آن در حوزه‌های مختلف آشنا باشد.

وی با اشاره به جایگاه و مراتب اخلاق نسبت به اعمال و با بیان اینکه مرتبه اخلاق نسبت به اعمال مرتبه‌ای افضل است، افزود: هر عملی موجب یک صفت در روح انسان می‌شود و در حقیقت روح انسان با آن صفت وارد عالم معنا ‌می‌شود و زمانی که انسان از عالم ماده رحلت می‌کند، همراه و معرف اوست، آن‌گونه که نبی گرامی اسلام(ص) می‌فرماید: «خداوند در روز قیامت با هیچ کس خویشاوندی ندارد و فقط و فقط عمل و رحمت پروردگار است».

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه بهشت و جهنم محصول و نتیجه اعمال انسان است، تصریح کرد: بر اساس نص صریح قرآن در آیه شریفه «وأمّا القاسطون فکانوا لجهنّم حطباً»، هیزم جهنم خود افراد ظالم هستند؛ بنابراین جنس انسان و اعمال او آتش یا بهشت را می‌سازند.

حجت‏الاسلام فریدون با تأکید بر اینکه باید بدانیم خداوند در هر عملی صفتی اخلاقی را قرار داده است که باید بر همان اساس ترک شود چون رذیله اخلاقی است و یا انجام شود چون فضیلت اخلاقی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر انسان نماز، روزه، حج و یا دیگر واجبات الهی را به جا می‌آورد و بر اساس این انجام وظیفه در رفتار و کردارش تغییر حاصل شد؛ بداند آن عمل را آنگونه که شایسته و بایسته بوده به انجام رسانده است.

وی افزود: البته انسان‌ها خود از نتیجه اعمالشان باخبرند، برای مثال اگر از شاگرد زرنگ‌ها سؤال شود که امتحان چگونه بود فورا پاسخ می دهند، نمره ما 20 می‌شود؛ اما یک شاگرد متوسط با شک و تردید پاسخ می‌دهد و اینگونه است که انسان آگاه ازنتیجه رفتار و عملی است که از او سر می‌زند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان سمنان اظهار داشت: خداوند در هر عملی صفتی قرار داده است، بدین معنا که برخی اعمال واجب، برخی دیگر حرام و برخی مکروه و مباح و مستحب هستند و البته در تمامی این اعمال اجازاتی به انسان داده شده است که خط قرمزها در برخی اعمال بر اساس همین اجازه‌ها شکسته می‌شود؛ برای مثال اگر انسان ناتوان از خواندن نماز ایستاده باشد؛ می‌تواند این فریضه را به صورت نشسته انجام دهد و در دیگر اعمال همانند روزه، حج و جهاد نیز به همین صورت است.

حجت‏الاسلام والمسلمین فریدون با بیان اینکه خداوند در سه جا هیچ اجازه‌ و استثنایی قرار نداده است، گفت: بر اساس بیان شریف امام محمد باقر(ع) در ادای امانت، وفای به عهد و نیکی به پدر و مادر خداوند هیچ اجازه و شرایطی برای ترک آنها قرار نداده است و انسان ملزم به انجام این سه عمل به نحو شایسته است.

وی تأکید کرد: گذر از پل صراط نیازمند دستاویزی است که انسان خود در زندگی دنیایی‌اش آنها را فراهم کرده است، تا بتواند به راحتی همچون نوری از این پل عبور کند و بدانیم اگر در این دنیا نتوانیم دستاویزی برای خود آماده کنیم هنوز قدم از قدم برنداشته سقوط خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها