حمیدرضا پورنوروز
اجازه نمی دهیم که معاهدات ترکمنچای و گلستان دوباره با توافق های هسته ی تکرار شود.
کد خبر: ۸۵۲۳۱۴۵
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
بیانیه مجمع قشر جامعه زنان انقلابی و پیروان مکتب پویای زینبی(س) استان ایلام در دفاع از دستاوردهای صلح آمیزهسته ای:

به گزارش خبرگزاری بسیج، نظر به اینکه استقلال کامل و همه جانبه ، یکی از ارزشمند ترین دستاوردها وآرمانهای انقلاب اسلامی بوده ، و رسیدن به خودکفایی علمی و کسب شاخص های بازدارندگی، از جمله ارکان قدرت و استقلال هر نظام، به حساب می آید و از آنجا که نظام سلطه همواره در پی حفظ وابستگی بی چون و چرای کشورهای جهان اسلام، به خود بوده و هست، از این رو ، فناوری صلح آمیزهسته ای که بی شک از پیشرفته ترین علوم روز و دارای استراتژی فوق العاده ای در میان سایر علوم می باشد ، به عنوان یک " دانش بومی " قابل حمایت و حفاظت است.

در شرایط فعلی که دولت برای حفظ این دستاورد عظیم که حاصل خون سرخ فرزندان انقلاب اسلامی و صبر و شکیبایی ملت سرافراز ، در برابر زیاده خواهی ظالمانه و نامشروع مستکبران می باشد، سیاست و رویکرد مذاکره و توافق دوجانبه را در پیش دارد، توجه به دو مسئله حساس ، حائز اهمیت است؛ یک طرف مذاکره ، همان زورگوی بی منطقی است که حضرت امام(ره) اورا شیطان بزرگ خواندند و بدیهی است که ذات خبیث شیطان ، هرگز تغییر یافتنی نیست.

در طرف دیگر مذاکره ملت بزرگی ایستاده است که تربیت یافته مکتبی است که ریشه در نهضت همیشه جاوید عاشورا دارد. همان فرزندان " رمضان " که از تهدید و تحریم هیچ واهمه ای به دلهای استوارشان راه نمی یابد. و همچنان زنده و پویا ، پای آرمانهای والای این نهضت ، مستحکم و بی ابا ، ایستاده و هرگز عزت و اقتدار برآمده از آرمانهای انقلاب اسلامی را به ثمنی قلیل نخواهند فروخت و اجازه نخواهند داد ، که خاطره تلخ معاهدات ترکمانچای و گلستان ، تکرار شود. و به فرموده ولی امر مسلمین جهان، ملت ایران با توکل به خدا و اعتماد به نفس، از چالش زیاده خواهی و زورگویی پیش روی مذاکرات عبور خواهدکرد.

بر این اساس ، مجمع قشر جامعه زنان انقلابی و پیروان مکتب پویای زینبی(س) دراستان ایلام ، ضمن درخواست شفاف سازی جزئیات مذاکره، برای عامه مردم فهیم وآگاه ، از کلیه مسئولان ، نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، نهادهای مردمی ، حوزویان ، دانشگاهیان و همه اقشار مختلف انتظار دارد که کما فی سابق با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری (( مدظله العالی)) ، از مذاکره مبنی بر اصول و معیارهای ذیل ، حمایت نموده و هرگونه توافق در سایه تهدید وتحقیر را منافی ارزشهای والای انقلاب ، بی معنا و بی اعتبار قلمداد نمایند.

1- فصل الخطاب قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری (( مدظله العالی)) در حفظ عزت واقتدار ملت در تمام مراحل مذاکره و انجام توافق نامه.

2- عدم پذیرش نظارتهای غیر متعارف و فراتر از مقررات بین المللی.

3- لغو همه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران و نه تعلیق آنها ، هم زمان با امضاء توافقنامه.

4- ایستادگی در برابر زیاده خواهی و زور گویی طرف مقابل برای هر گونه نظارت بر مراکز نظامی و امنیتی.

5- حفظ دستاوردهای هسته ای و تقویت میزان غنی سازی در حد نیازمندیهای کشور.

6- تعهدات توافقنامه باید دوجانبه و همزمان بازگشت پذیر باشد.

7- عدم محدودیت استمرار تحقیقات و پیشر فتهای علمی و فنی در امورهسته ای.

8- تأکید بر مواد 51 و 52 کنوانسیون بین المللی 1969 وین، مبنی بر بطلان تعهدات تهدید آمیز.

هیهات منا الذله ما انقلابی هستیم هرگز نمی پذیریم تحقیر و توسری را

رو کن گزینه ها را ما تشنه جهادیم برچشم می گذاریم تدبیر رهبری را

 
ارسال نظرات