امام جمعه دامغان با تأکید بر رهروی بصیرانه ملت بزرگ ایران از نظرات و منویات رهبر معظم انقلاب گفت: در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن ذره‌ای عقب نشینی نخواهیم کرد.
کد خبر: ۸۵۲۳۰۵۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی ظهر امروز در جمع شرکت کنندگان نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته دامغان که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر و ملت بزرگ ایران اسلامی همواره از مذاکره کنندگان خود حمایت کرده و در عین حال هیچ‌گاه از مواضع به‌حق خود عقب نشینی نخواهند کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: رهبر معظم انقلاب با وقوف کامل نسبت به کار و تلاش گسترده مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان جهت حصول نتیجه، بار دیگر بر حفظ مواضع عزتمندانه اعلام شده و پافشاری بر اصول شش‌گانه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید نموده و از دستگاه دیپلماسی کشور خواستند به هیچ وجه در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان کوتاه نیاید.

امام جمعه دامغان اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از دیگر‌خواسته‌های مؤکد رهبر فرزانه انقلاب از نمایندگان مجلس و دولتمردان برشمرد و افزود: باور این مهم که مشکلات اقتصادی کشور با نگاه به بیرون حل نمی‌شود، لزوم استفاده از ظرفیت‌های داخلی، اجرای کامل سیاست‌های اصل 44، اهمیت دادن به تولیدات داخلی از راه‌های تحقق این خواسته است.

خطیب نماز جمعه دامغان با یادآوری توصیه رهبری مبنی بر بسته شدن بودجه سال آینده کشور بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: شریک نمودن بیش از پیش مردم در چرخه اقتصاد کشور، بالا بردن سطح تولید داخلی با حمایت عملی از تولید کنندگان، جلوگیری از واردات بی‌رویه و صرفه جویی در هزینه‌ها می‌تواند زمینه‌های حل بسیاری از مشکلات کشور را فراهم کند.

انتقاد امام جمعه دامغان از افزایش یکباره قیمت نان و بنزین

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از گرانی یکباره و بیش از حد معقول نان و بنزین از سوی دولت در سال همدلی و همزبانی، گفت: مردم هم‌اکنون از تورم و گرانی رنج می‌برند حال آنکه گران شدن این اقلام اساسی بی‌تردید تورم بیشتری را رقم خواهد زد، دولت نباید کمبود بودجه‌های احتمالی را از جیب مردم تأمین کند.

وی با بیان اینکه دولتمردان اصل خدمتگزار مردم بودن را فراموش نکنند، افزود: با گران کردن کالاهای اساسی مردم مشکلات جامعه حل نمی‌شود بلکه مشکلی بر مشکلات افزوده می‌گردد، حال آنکه با صرفه جویی و جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری و اسراف و تبذیر در بسیاری از نهاد‌ها می‌توان بر برخی از مشکلات فائق آمد.

گفتنی است، گرامیداشت روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر و تأکید بر جایگاه والای جوانان در اسلام، تبریک به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و توصیه بر احیاء شب این عید بزرگ به‌عنوان یکی از شب‌های احتمالی قدر، پاسداشت روز وزارت اطلاعات و خدمات سربازان گمنام امام زمان به اسلام و انقلاب، تأکید بر حضور باشکوه در آیین‌های بزرگداشت ایام ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها