خبرهای داغ:
به همه مردم خوزستان اطمینان می‌دهیم که هیچ آبی از خوزستان برای مصارف کشاورزی و صنعت انتقال داده نمی‌شود و پروژه‌های انتقال آب صرفا برای تامین آب شرب مردم سایر استان‌های کشور است.
کد خبر: ۸۵۲۲۹۷۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، خط انتقال آب الغدیر به شهرستان شادگان عصر امروز با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو در این مراسم در خصوص اجرای پروژه‌های آبرسانی که در خوزستان در حال انجام است، اظهار کرد: 25 شهر استان و بیش از یک هزار و 600 روستا از طرح آبرسانی غدیر بهره‌مند خواهند شد.

حمید چیت‌چیان افزود: همچنین با همکاری بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی طرح‌های آبرسانی شهرهای شمال شرق استان صورت پذیرد و چندین شهر از منابع آب سد کارون 3 استفاده خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه از همه مردم ایران می‌خواهیم که صرفه‌جویی در مصرف آب را بسیار جدی بگیرند چرا که منافع حاصل از صرفه‌جویی را می‌توان تبدیل به پروژه‌های مهم آب و فاضلاب برای رفاه حال مردم در شهرهای مختلف کرد گفت: هم‌اکنون با کاهش قمیت نفت، درآمدهای نفتی کشور به حدود یک چهارم سال‌های گذشته رسیده ولی می‌توانیم با صرفه‌جویی در بخش انرژی ضمن اینکه این کاهش درآمدها را جبران کنیم.

*هیچ آبی از خوزستان برای مصارف کشاورزی و صنعت انتقال داده نمی‌شود

وزیر نیرو در خصوص دغدغه مردم خوزستان برای انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به سایر استان‌های کشور آن هم برای مصارف غیر شرب تاکید کرد: به همه مردم خوزستان اطمینان می‌دهیم که هیچ آبی از خوزستان برای مصارف کشاورزی و صنعت انتقال داده نمی‌شود و پروژه‌های انتقال آب صرفا برای تامین آب شرب مردم سایر استان‌های کشور است.

وی در ادامه به طرح جدید دولت برای تامین آب شهرهای ساحلی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در شهرهای استان خوزستان که همجوار خلیج فارس هستند با احداث مجتمع‌های آب شیرین کن، آب مورد نیاز آنها را تامین کنیم و برای شهرهایی که از خلیج فارس دور هستند نیز از طریق سد کوثر اقدام خواهیم کرد.

چیت‌چیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خط انتقال آب الغدیر به شهرستان شادگان خاطرنشان کرد: این طرح از بزرگترین طرح‌های وزارت نیرو در استان خوزستان است که با همکاری سازمان آبفای خوزستان و قرارگاه خاتم الانبیاء به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: طرح آبرسانی الغدیر از جمله طرح‌های بزرگ کشور به شمار می‌رود که به طول 430 کیلومتر به شکل دوبله آب را از جنوب شرقی استان خوزستان و از کرخه و سد در به شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، دشت آزادگان، سوسنگرد، هویزه، شادگان، دارخوین، آبادان و خرمشهر انتقال می‌دهد.

وزیر نیرو همچنین با بیان احداث انتقال آب دارخوین به شادگان بیان کرد: سال جاری احداث فاز نخست این طرح تکمیل می‌شود تا مشکل آبرسانی به این شهرستان به طور کلی برطرف شود.

وزیر نیر در پایان به همه مردم خوزستان این اطمینان را داد که در مدت زمانی نه چندان زیاد، آب با کیفیت مناسب را به آنها ارائه دهد.

خط انتقال آب شادگان بخشی از طرح آب غدیر است که با اعتباری حدود 550 میلیارد ریال و در 27 کیلومتر به شادگان می‌رسد.

این انتقال آب در لوله‌های فولادی پی آر جی به قطر 1200 میلی متر از خط انتقال آب شهرهای آبادان و خرمشهر به شهرستان شادگان جاری می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها