خبرهای داغ:
بازار خرید فروش الاغ بعد از آزاد شدن قیمت بنزین در دولت به شکلی پلکانی در حال افزایش است به گونه ای که در برخی روستاهای استان کرمانشاه قیمت هر الاغ به یک و نیم میلیون تومان رسیده است.
کد خبر: ۸۵۲۲۹۴۹
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، بعد از اعلام خبر آزادسازی سهمیه بنزین در روستاهای کرمانشاه مجددا پس از سالها تجارت الاغ رونق گرفته است. به شکلی که برخی از روستاییانی که با فرارسیدن فصل سرما الاغ های خود را در طبیعت رها کرده بودند اکنون مجبور به پرداخت وجه چند برابری برای یک الاغ هستند.

 

به روایت یکی از اهالی روستاهای کرمانشاه در بخش مرکزی این شهرستان تا پیش از این اهالی روستاهای منطقه اگر الاغی داشتند در نزدیکی فصل سرما آن را در طبیعیت رها می کردند و با فرارسیدن فصل کار دوباره با قیمتی اندک اقدام به خرید الاغ می کردند اما در شرایط آزاد سازی قیمت بنزین توسط دولت قیمت الاغ تا دو برابر افزایش پیدا کرد است.

 

وی افزود: در حال حاضر ضعیف ترین نوع الاغ تا قیمتی حدود 700 هزار تومان خرید و فروش می شود.

 

این پیرمرد روستایی ادامه داد: گاهی اوقات به دلیل مفید بودن روغن پوست الاغ برای دردهای رماتیسمی و مفصلی و استفاده موضعی (پیرمرد با لفط مالشی از آن یاد کرد) الاغ ها خرید و فروش می شدند اما آزاد سازی قیمت بنزین بعید است که اجازه کشتن الاغ ها را بدهد.

 

وی افزود: روز گذشته آخرین قیمت الاغ های 4 تا 10 ساله در برخی روستاهای نزدیک به شهر به یک و نیم میلیون تومان نیز رسیده است.

 

در برخی از مناطق استان کرمانشاه از جمله شهرستان های مرزی مانند ثلاث باباجانی برخی خرید فروش های الاغ برای بارهای قاچاق استفاده می شود اما به دلیل افزایش تقاضا برای خرید الاغ بعد از آزاد سازی قیمت بنزین این فروشندگان غیر قانونی ترجیح داده اند الاغ های خود را برای مصارف قانونی به داخل شهرها بیاورند.

 

آزاد سازی قیمت یکباره بنزین توسط دولت حجت الاسلام روحانی آنهم بدون اطلاع قبلی به مردم باعث سردرگمی و البته اعتراض های زیادی در کشور شده است.

 

اخبار واصله از استان گیلان نیز حاکی از این است که امروز چند دانشجو با الاغ به دانشگاه های خود رفته اند که البته این موضوع برخلاف گران شدن قیمت الاغ در کرمانشاه که بر مبنای افزایش تقاضا انجام شده به نظر می رسد که حالت اعتراضی داشته است.

ارسال نظرات