مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری نشست روحانیون با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه کل کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۲۸۹۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

حجت الاسلام اذن الله خدایی در نشست روحانیون و مبلغین با اشاره به ظهور و فعالیت داعش در عصر کنونی، افزود: این گروه تکفیری با زیر پا نهادن ارزش های اخلاقی و انسانی درصدد استفاده ابزاری از دین اسلام است.

وی در خصوص تقسیم بندی توحید ازسوی گروه های تکفیری و تروریستی به ویژه داعش اظهار کرد: از نظر این گروه توحید در سه بخش اسماء خدا، ربوبی و الوهی قابل تقسیم بندی است و این گروه خود را داعیه دار دعوت انسان ها به توحید الوهی می دانند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر لزوم پاسخگویی به شبهات در جامعه از سوی روحانیون تاکید کرد و گفت: با توجه به استقبال برخی از افراد به ویژه در کشورهای اروپایی از فعالیت های گروه داعش و ایجاد شبهاتی درخصوص علل این امر روحانیون باید با تجهیز به علم و دانش کافی در صدد پاسخگویی به این شبهات برآیند.

حجت الاسلام خدایی به تاکیدات انبیا برای دعوت انسان به وحدانیت خداوند و توحید ربوبی اشاره و تصریح کرد: بررسی اعتقادات کفار و مشرکین نشان می دهد که این افراد اعتقادی به توحید ربوبی نداشتند.

وی عمده ترین اختلاف گروه تروریستی داعش با سایر گروه های داعیه دار اسلام را توحید و شرک، ایمان و کفر، سنت و بدعت و حیات و برزخ برشمرد.
ژ

ارسال نظرات