خبرهای داغ:
مجری طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی:

تولید گاز از سکوی اصلی فاز ۱۸ پارس جنوبی آغاز شد‌

مجری طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی گفت: تولید و برداشت گاز از سکوی فاز ۱۸ پارس جنوبی برای فرآورش در پالایشگاه فازهای ۱۵ و۱۶ میدان مشترک گاز پارس جنوبی در عسلویه آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۲۲۸۷۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ حسن بویری اظهار داشت: با اتمام عملیات چاههای باقی‌مانده سکوی نخست فاز 18 و با توجه به وجود ظرفیت‌های پالایشی جدید در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، تولیدات این بخش از میدان به‌ظرفیت روزانه 500 میلیون فوت‌مکعب گاز پس از انتقال برای شیرین سازی و فراورش به پالایشگاه فازهای 15 و 16 انتقال می‌یابد.

وی بیان کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت نفت مقرر شده است تا به‌منظور حداکثرسازی سطح تولید گاز از این میدان مشترک، پالایشگاه‌هایی که آمادگی بیشتری برای دریافت گاز از دریا دارند با اتصال به سکوهای تولیدی منابع گازی لازم را دریافت کنند.

بویری با ابراز اینکه در حال حاضر پالایشگاه فازهای 15 و 16 آمادگی بیشتری برای دریافت گاز از سکوی A18 را دارد خاطرنشان کرد: با ایجاد ارتباط میان خطوط انتقال گاز این دو فاز از طریق اجرای خطوط لوله در حوزه خشکی عسلویه، گاز تولیدی سکوی 18 جهت انجام فراورش و تولید محصولات جانبی به فازهای 15 و 16 ارسال می‌شود.

مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 با اشاره به اجرای موفق این عملیات و آغاز تولید و برداشت گاز از این حوزه افزود: هم اکنون بخشی از منابع موجود در این بخش از میدان به فازهای 15 و 16 منتقل می‌شود که به‌تدریج و با استمرار این روند، ظرف 10 روز آینده میزان برداشت و تولید به 14 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: هم اکنون دو ردیف شیرین سازی این پالایشگاه به‌ظرفیت تولید روزانه 20 میلیون مترمکعب گاز از طریق استفاده از منابع گازی فازهای 6، 7 و 8 در حال بهره برداری است که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک با تکمیل تجهیزات دریافت، گاز سکوهای A18 و A17 به این پالایشگاه منتقل می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار