به کوشش مجمع جهانی اهل بیت(ع) انجام می‌شود
معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از برگردان رساله حقوق» امام سجاد(ع) به زبان انگلیسی به منظور آشنایی بیشتر دیگر ادیان با فرهنگ اسلامی ناب خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۲۶۲۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد سالاری، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع)،  با اشاره به برنامه‌های این واحد برای توزیع ترجمه تعدادی از آثار در ارتباط با اهل بیت(ع) در دیگر کشورها گفت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) به منظور ارائه منابع اصیل به مسلمانان و غیر مسلمانان برای شناخت بهتر از دین مبین اسلام و استفاده از مآخذ اصلی در این رابطه، اقدام به برگردان تعدادی از آثار مرتبط با فرهنگ غنی اهل بیت(ع) کرده است.

وی ادامه داد: از جمله این آثار «رساله حقوق» از امام سجاد(ع) است که قرار است به زبان انگلیسی برگردانده شود. این کتاب در راستای برگزاری همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) انجام می‌شود. هدف اصلی برای ترجمه این کتاب، آشنایی انگلیسی‌زبان‌ها با فرهنگ اهل بیت(ع) است.

«رساله حقوق» از اصیل‌ترین منابع حقوقی شیعه برای شناخت کیفیت و چگونگی روابط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حکومتی در جامعه اسلامی و حاوی بیش از 50 وظیفه برای فرد نسبت به دیگران است. در حقیقت درسنامه‌ای اخلاقی است که بیان‌کننده رفتار انسان در حوزه روابط فردی و اجتماعی است. حقوق مطرح شده در این رساله دربرگیرنده بسیاری از روابط اجتماعی هر فرد است. از جمله وظایفی که در این کتاب مطرح شده می‌توان به وظیفه انسان نسبت به پدر، مادر، همسر، فرزند، همسایه، استاد، شاگرد، امام جماعت، حکومت‌ و ... اشاره کرد.

این اثر یکی از آثار جاودان، ماندگار، پرارج و گران‌مایه‌ای است که از سیدالساجدین، امام زین‌العابدین(ع) برای مسلمانان به یادگار مانده است و همواره مورد توجه بوده و هست.

ارسال نظرات