آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این کنفرانس اولویت علمای مقاومت را در عصر حاضر مبارزه با غده سرطانی اسرائیل و رویارویی با استکبارجهانی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۲۲۶۲۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، کنفرانس اتحادیه جهانی علمای مقاومت صبح امروز در پایتخت لبنان برگزار شد.

در آغاز این کنفرانس که هم اکنون درحال برگزاری است شیخ ماهر حمود رئیس علمای مقاومت لبنان در سخنانی ضمن خوشامدگویی به مهمانان حاضر، در سخنانی مسئولیت علمای دین را بسیار مهم دانست و گفت: آنچه باعث عقب نشینی در برابر توطئه ها شده است پایبند نبودن آنان به دین اسلام و دستورات خداوند است .

شیخ ماهر حمود جهاد را دارای بالاترین درجه در اسلام دانست و گفت: باید در برابر دشمنان که در راس آنها اسرائیل است ایستاد. این رژیمی است که دین حضرت موسی (ع) و تاریخ و ادیان و حقایق انسانی را تحریف کرده است.

آیت الله شیخ محسن اراکی دبیرکل مجمع نیز به عنوان سخنران بعدی کنفرانس در سخنانی تصریح کرد: ما در پیمان خدا و برای مومنان قرارداریم و این پیمانی است که ما از آن به عنوان پیمان پیروزی یاد می کنیم.

آیت الله اراکی افزود: پیمان پیروزی ما همان اطاعت از خدا و پیامبر، و شاخه ای از ایمان انسانها به خدای خودشان است و این در واقع میزان پایبندی به میثاق پیروزی است.

وی افزود: امت اسلامی امروز به میثاقی مشترک برای مقابله با توطئه بزرگی که هدف آن از هم پاشیدن این امت است، احتیاج دارد؛ ضمن اینکه باید از تجربه گذشته در این راه نیز بهره برد.

دبیرکل مجمع با اشاره به دستاوردهای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی از جمله شکست این رژیم در جنوب لبنان، تاکیدکرد: امروز مقاومت بیش از گذشته قدرتمند است و این قدرت در مقاومت علما، مردان و مجاهدانی است که در برابر استکبار جهانی که اسرائیل آن را نمایندگی می‌کند و تلاش دارد بر شرف و دین ما هیمنه یابد، وجود دارد.

آیت الله اراکی همچنین اولویت علمای مقاومت را در عصر حاضر مبارزه با غده سرطانی اسرائیل و رویارویی با استکبار جهانی دانست و افزود: باید دربرابر استکبار جهانی و نماینده آن در منطقه که همان اسرائیل است و شرف و دین ملتهای منطقه را هدف گرفته است مقاومت کرد.

در ادامه این مراسم شیخ حسون از علمای اهل سنت سوریه و شیخ نعیم قاسم نائب رئیس جنبش حزب الله لبنان نیز سخنرانی کردند.

ارسال نظرات